اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

26 آذر در همدان صورت می‌پذیرد؛

برگزاری همایش استانی مدارس مروج سلامت

خبرگزاری فارس: مسئول گروه مدارس مروج سلامت مرکز بهداشت همدان گفت: 26 آذرماه همدان میزبان همایش استانی مدارس مروج سلامت است.

برگزاری همایش استانی مدارس مروج سلامت
ابوالقاسم میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری همایش مروج سلامت در همدان، با بیان اینکه در حوزه مدارس مروج سلامت هشت وظیفه مشخص برای ما ترسیم شده است، اظهار کرد: این وظایف شامل برنامه آموزش سلامت در مدارس، خدمات بالینی و غربالگری در مدارس، بررسی وضعیت فضای تکنیکی و بهداشت مدارس است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: ترویج تغذیه سالم در مدارس، ایجاد پرونده بهداشتی برای کارکنان مدارس، ارائه خدمات مشاوره روانی و سلامت روان برای دانش‌آموزان و کارکنان مدارس و نیز مشارکت در انجمن اولیا و مربیان نیز از جمله برنامه‌های مدارس مروج است که در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان صورت می‌پذیرد.
 مسئول گروه مدارس مروج سلامت مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه آموزش‌های ما در مدارس مروج سلامت مستمر است و در سطح مدارس استان و مدارس انجام می‌شود، گفت: همایش مدارس مروج سلامت دارای ممیزهای داخلی و خارجی است که بر اساس ممیزهای داخلی نواقص مدارس برطرف می‌شود.
وی ادامه داد: ایده آل ما این است که تمام مدارس استان مروج سلامت باشند که بر این اساس باید یک سیستم رقابتی بین مدیران مدارس ایجاد شود و مدیران مدارس خود علاقمند به این باشند که مدرسه‌شان به عنوان مدرسه مروج سلامت شناخته شود.
میرزایی عنوان کرد: همایش مدارس مروج سلامت همه ابعادی را که برای سلامت تعریف می‌شود را در برمی‌گیرد که این مهم شامل سلامت جسمی، روانی و حتی در سلامت جسمی است که بحث تغذیه ، تحرک، ایمنی دانش آموزان را نیز به لحاظ استانداردهایی که در ساختمان مدارس باید رعایت شود را در بر دارد.
وی در پایان با بیان اینکه در سال گذشته 18  مدرسه به عنوان پایلوت مدارس مروج سلامت در استان مطرح بودند، تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش این تعداد در سال جاری به 400 مدرسه مروج سلامت افزایش پیدا کرده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول