اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار خراسان رضوی؛

نخستین همایش ملی جغرافیا در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ملی جغرافیا و برنامه‌ریزی توسعه روستایی با حضور استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

نخستین همایش ملی جغرافیا در مشهد برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در این همایش اظهار داشت: توجه به توسعه روستاها به منظور جلوگیری از حاشیه‌نشینی و رفع مشکلات شهرها از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود.
وی روستاها را محور تولید در کشور عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال، توسعه پایدار و فراهم‌آوردن امکانات مورد نیاز روستاییان سبب عدم مهاجرت آنان به شهرهای بزرگ و در نتیجه افزایش تولید خواهد بود.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: زمانی که آسایش در کنار آرامش در روستاها وارد شود مهاجرت به شهرها کاسته شده و تولیدات کشاورزی افزایش می‌یابد.
این همایش در سه تالار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار و در آن تعداد 70 مقاله به صورت سخنرانی و 100 مقاله هم به‌صورت پوستر ارائه می‌شود.
از جمله برنامه‌های این همایش برپایی دو کارگاه آموزشی با عناوین کاربرد روش‌ها و فنون تصمیم‌گیری در برنامه‌ریزی روستایی و فنون تسهیل‌گری برای مدیریت مشارکتی کارآفرین و حل مسائل محلی است.
در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از توانمندی‌های روستاهای استان خراسان رضوی نیز بر پا شده که بخشی از ظرفیت‌ها و تولیدات شهرستان‌های فردوس، طرقبه، شاندیز و مانند آن در معرض دید قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول