اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

حضور در انتخابات بزرگ‌ترین معروف جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: بزرگ‌ترین معروف جامعه، لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور در انتخابات است.

حضور در انتخابات بزرگ‌ترین معروف جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری در همایش توجیهی آموزشی مسئولان و کارشناسان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان‌های البرز، سمنان و قم که ظهر امروز در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد به تبیین موضوع مبنای حاکمیت در اسلام پرداخت و اظهار کرد: ما براساس آموزه‌های دینی معتقدیم مردم از حق حاکمیت برخوردار هستند و انسان یک عنصر مبنایی در اجتماع محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از نظام‌ها به این عنصر مبنایی به صورت افراط و تفریط نگاه شده است، بیان کرد: گاهی انسان را که مبنای حاکمیت است به صورت موجودی بی‌ارزش و زیر حاکمیت شاهان و حکام قرار داده‌اند که فقط حق حیات دارد و عده‌ای نیز با نگاه افراطی و تعریف و تمجید، انسان را به مرحله‌ای رسانده‌اند که زیر بار معنویت نمی‌رود و بر همین اساس امروز با پدیده‌ای به نام اومانیسم و انسان‌محوری مواجه هستیم.
امام جمعه قم ادامه داد: در هر دو دیدگاه انسان به خاطر بی‌توجهی و جهل به بعد معنوی خود دچار این وضع شده و این در حالی است که آموزه‌های خدای متعال، آزادی را برای رهایی انسان از هرگونه قید و بند در نظر گرفته و انسان را موجودی آزاد و صاحب اختیار در سرنوشت خود معرفی کرده است.
وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی بزرگ‌ترین خدمت را به بشر می‌کنند، اظهار کرد: انسان با سه ویژگی قدرت انتخاب، برابری و تعیین سرنوشت می‌تواند حق حاکمیت داشته باشد و اسلام این حق حاکمیت را به انسان واگذار کرده است.
‌حسینی‌بوشهری افزود: مسئولیت انسان نسبت به سرنوشت خودش در جامعه اسلامی از ارزش‌های مسلم دین اسلام است و آیات و روایات زیادی در این خصوص وارد شده و حضور مردم برای انتخاب نمایندگان خود یک تکلیف الهی است که باید ادا شود.
وی با بیان اینکه امروز نظام مشروع از نظر دنیا نظامی است که مردم آن در انتخابات شرکت کرده و اراده خود را اعلام می‌کنند، گفت: مردم باید برای اعلام این حرف که نظام را می‌خواهیم پای صندوق‌های رای حاضر شده و با این کار دهان ابرقدرت‌ها را برای همیشه ببندند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با قرائت چند فراز از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: انتخابات مجرایی برای انتقال حق افراد و منبعی برای کارآیی نظام است و هرچه دایره انتخابات گسترده شود زبان ما در دنیا رساتر و گویاتر خواهد بود.
وی بیان کرد: نخستین وظیفه ما تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است و باید فضایی در کشور فراهم شود که مردم با دلگرمی و شور و نشاط سیاسی در صحنه انتخابات حاضر شوند و این کار به عنوان رسالت دینی باید مورد اهتمام همه آحاد جامعه قرار گیرد.
‌حسینی‌بوشهری ادامه داد: تحریم انتخابات و ناامید کردن مردم بزرگ‌ترین منکر است و هرچه دشمنان از آغاز انقلاب تا کنون نقشه کشیده‌اند نتوانسته‌اند آنها را عملی کنند و به این نظام و انقلاب ضربه بزنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول