اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم:

فناوری‌های جدید باید در چارچوب دین باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ارباب فناوری برای تشخیص شایستگی کارهای خود باید در چارچوب شریعت و اخلاق حرکت کنند.

فناوری‌های جدید باید در چارچوب دین باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمدکاظم تدین بعد از ظهر امروز در دومین همایش اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت: این که خداوند انسان را خلیفه خود در زمین قرار داده و امکانات جهان طبیعت را مسخر او کرده و نویدبخش آن است که بشر بتواند در تمام جهان به نفع خود تصرف کرده و بهره‌مندی خود را بیافراید.
وی افزود: از این نگاه فناوری‌های جدید در رشته‌های مختلف را می‌توان باز و تسخیر جهان توسط خلیفه خداوند تفسیر کرد.
وی با بیان اینکه امروزه محققان و دانشمندان علوم پزشکی می‌کوشند تا با استفاده از فناوری‌های جدید در حیطه‌های مختلف سلامت درمان‌های جدید برای بیماری‌های ناعلاج یا صعب‌العلاج و همچنین تکنیک‌های نوین به منظور اصلاح و تسهیل روش‌های درمان تهاجمی قدیمی را فراهم کنند ابراز داشت: قدرت تسخیر جهان با کمک تکنولوژی همیشه به معنای شایسته، مفید و مجاز بودن کارهای بشر نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: فناورهای جدید در بعضی از موارد با چالش‌هایی در حوزه اخلاق و دین همراه بوده و مخالفت‌هایی از جانب مراکز دینی و مذهبی دنیا علیه کاربرد تکنولوژی‌های جدید به ویژه در حوزه‌های مربوط به تداخل‌های ژنتیکی و اختلالات باروری صورت پذیرفته است.
وی با بیان اینکه ارباب فناوری برای تشخیص شایستگی و بایستگی کارهای خود همواره باید در چارچوب شریعت و اخلاق حرکت کرده و مراقب تاثیرات روانشناسی و جامعه شناسی اقدامات خود باشند گفت: در مکتب ما همواره با توسعه پیشرفت علم، مراجع دینی مواضع و فتاوای ارزشمندی را صادر کرده‌اند و اسلام ماهیت علم باروری و شیوه‌های نوین درمان ناباروری را در بسیاری از موارد دخالت در نظام آفرینش نمی‌داند بلکه با قوانین و دستورات مترقی خود بستر را برای پیشرفت علوم جدید جامعه پزشکی در تمام زمینه‌ها فراهم کرده است.
این مسئول با بیان اهداف برگزاری دومین همایش اخلاق و شیوه‌های درمان ناباروری در جهرم خاطرنشان کرد: با توجه به وجود بیش از 60 مرکز ویژه درمان ناباروری در کشور و به واسطه وجود مباحث دهه اخیر در شیوه‌های نوین درمان ناباروری از لحاظ مختلف علمی، دینی، فلسفی و حقوقی در جهان علم، دانشگاه علوم پزشکی جهرم با پیشنهاد امام جمعه این شهرستان اقدام به برگزاری همایش دوسالانه اخلاق در شیوه‌های نوین درمان ناباروری کرده است تا با بهره‌گیری از حضور اساتید و اصحاب علم و پژوهش هر چه بیشتر از توانمندی فرهنگ و دانش اسلامی و نبوغ ایرانیان در حل مسائل جامعه استفاده کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول