اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کیفیت آب قم مورد تایید استاندارد ملی ایران؛

مردم دستگاه‌های آب شیرین‌کن را خاموش کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کنترل کیفیت‌ و بهداشت شرکت آب ‌و فاضلاب استان قم گفت: آب قم از نظر کیفیت‌ و بهداشتی بودن مورد تایید استاندارد ملی ایران قرار گرفته است و مردم قم می‌توانند دستگاه‌های آب شیرین‌کن خود را خاموش کرده و از آب شرب شهری استفاده کنند.

مردم دستگاه‌های آب شیرین‌کن را خاموش کنند
رضا انصاری‌طاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در سخنانی اظهار کرد: آب قم از نظر بهداشتی در سطح عالی قرار دارد و مشکلی در زمینه کیفی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: آب قم با بررسی‌های انجام شده دارای مصونیت بهداشتی از نظر میکروبی،‌ فیزیکی و شیمیایی است.
مدیر کنترل کیفیت‌ و بهداشت شرکت آب ‌و فاضلاب استان قم با اشاره به نخستین روزهای شیرین شدن آب در نیمه نخست سال جاری ادامه داد: مردم در نخستین روزهای سال جاری شاهد افتتاح فاز نخست آب شیرین از سرشاخه‌های دز به قم بودند که به دلیل بالا رفتن سرانه مصرف در فصل گرما و کمبود آب مجبور به استفاده از چاه‌های آب شدیم.
وی با اشاره به کاسته شدن از کیفیت آب قم در ماه‌های گذشته بیان کرد: پس از جریان آب شیرین در لوله‌ها، آب قم به دلیل وجود املاح قدیمی و شسته نشدن شبکه بی‌کیفیت شده بود که این مسئله نیز پس از گذشت چند ماه حل شده و مردم قم می‌توانند از آب شیرین و با کیفیت بهره ببرند.
انصاری‌طاری تصریح کرد: آب قم از نظر کیفیت‌ و بهداشتی بودن مورد تایید استاندارد ملی ایران قرار گرفته است و مردم قم می‌توانند دستگاه‌های آب شیرین‌کن خود را خاموش کرده و از آب شرب شهری استفاده کنند.
وی افزود: میزان نمک آب قم به یک دهم رسیده که این رقم بسیار ناچیز است و طعم شوری در آب حس نمی‌شود.
مدیر کنترل کیفیت‌ و بهداشت شرکت آب ‌و فاضلاب استان قم با اشاره به خانه‌تکانی مردم در روزهای پایانی گفت: پیش‌بینی می‌شود در این زمان به دلیل بالا رفتن مصرف آب برای شست‌وشو، آب قم به سمت شوری برود.
وی ادامه داد: اکنون 90 درصد آب داخل شبکه از سرشاخه‌های دز جاری است و تنها 10 درصد از آب از حلقه چاه‌های آب شیرین علی‌آباد تامین می‌شود.
انصاری‌طاری خاطرنشان کرد: به دلیل مصرف بالای آب در روزهای پایانی سال میزان استفاده از آب چاه‌ها افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و پایان بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به قم از سرشاخه‌های دز، پیش‌بینی می‌شود سال آینده شاهد بهره‌برداری از آب شیرین به صورت کامل باشیم.
انتهای پیام /ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول