اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی نماز:

زیارت قمر بنی‌هاشم زیارت منتظران و زمینه‌سازان است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: زیارت قمر بنی‌هاشم زیارت منتظران و زمینه‌سازان است و سه شرط تسلیم قلبی، تبعیت از رای و یاری برای ظهور در این زیارت بیان شده است.

زیارت قمر بنی‌هاشم زیارت منتظران و زمینه‌سازان است
حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت ایام محرم و عاشورا اظهار کرد: تبیین زیارت‌نامه حضرت ابوالفضل(ع) یکی از بهترین بحث‌ها برای تاسوعای حسینی است.
وی با اشاره به محورهای مختلف زیارت‌نامه قمر بنی هاشم(ع) گفت: مبلغان و طلاب باید به تبیین این زیارت‌نامه برای عموم مردم بپردازند.
رئیس مرکز تخصصی نماز عنوان کرد: زیارت حضرت عباس از امام صادق(ع) صادر شده است و ابوحمزه ثمالی آن را نقل می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بخش اول این زیارت سلام است و سلام‌هایی از طرف خدا، ملائکه، پیامبران و بندگان صالح، شهدا و صدیقان و پاکان عالم در هر صبح و شام به وجود حضرت ابوالفضل(ع) نثار می‌کند.
کفیل به تبیین مقام‌هایی برای حضرت ابوالفضل(ع) در زیارت‌نامه اشاره کرد و افزود: تسلیم بودن یکی از مقام‌های منصوب به حضرت عباس بوده که به این معنا است که قلب انسان به دنبال قلب ولی خدا حرکت کند و هر آنچه امام اشاره کند هیچ شکی به خود راه ندهد.
وی با اشاره به ویژگی وفا در حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیان کرد: وفای به عهد حضرت به اندازه‌ای است و بیش از آنکه نگران شهادت باشد ناراحت است که امر امام به نتیجه نرسیده است.
کفیل خاطرنشان کرد: وفا به این معنا است که انسان همه سرمایه خود را بدهد و سپس خود را بدهکار بداند و قمر بنی هاشم نمونه بارز این ویژگی بود.
وی به معنای نصیحت اشاره کرد و گفت: نصیحت به معنای خیرخواهی و بیشتر از تکلیف بار برداشتن است و وجود قمر بنی هاشم به تمام معنا بیش از تکلیف خود بار برداشت.
رئیس مرکز تخصصی نماز عنوان کرد: گام دیگر در این زیارت‌نامه درخواست پاداش از خدا، پیامبراکرم(ص، حضرت علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بوده و بهترین جزا و پاداش به خاطر صبر، استقامت حضرت عباس(ع) در این بخش زیارت‌نامه طلب می‌شود.
وی با اشاره به جنبه دشمن‌شناسی در زیارت‌نامه حضرت ابوالفضل گفت: در این بخش از زیارت لعنت بر قاتلان و کسانی ‌که حریم و حرمت حضرت را حفظ نکردند و کسانی‌ که بین حضرت و آب فرات فاصله انداختند و دشمنانی که با همه وجود برای مقابله با دین آمدند، فرستاده می‌شود.
کفیل با اشاره به تبیین نقش ما در بخشی دیگر از زیارت‌نامه گفت: قمر بنی هاشم هم‌پیمان امام حسین بود و باید این نکته در نظر گرفته شود که هم‌پیمان شدن از ویژگی‌های منتظران است و ما همچنین باید هم‌پیمان امام زمان شویم.
وی با بیان اینکه زیارت قمر بنی‌هاشم زیارت منتظران و زمینه‌سازان است، گفت: سه شرط تسلیم قلبی، تبعیت از رای و یاری برای ظهور در این زیارت بیان شده و ما در ایام محرم با قرائت این زیارت‌نامه پیوند با امام زمان برقرار می‌کنیم.
رئیس مرکز تخصصی نماز خاطرنشان کرد: منتظران برای یاری دین خدا باید از وجود نورانی قمر بنی‌هاشم و ترسیم شخصیت قمر بنی‌هاشم برای زمینه‌سازی جریان ظهور کمک‌ بگیرند.
وی تصریح کرد: تبیین شخصیت ابوالفضل العباس(ع) به ایجاد جامعه منتظر کمک‌ می‌کند و جامعه‌ای که وی را بشناسد می‌تواند منتظر باشد.
کفیل یادآور شد: باید سعی کنیم پیوندی عمیق با حضرت عباس(ع) برقرار کنیم چرا که بهترین مسیر سلوک و رشد، پیوند با آن حضرت است و توجه و نگاه خاص حضرت انسان را دگرگون می‌کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول