اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش و پرورش درمیان:

درمیان 300 دانش‌آموز پژوهنده دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست آموزش و پرورش درمیان گفت: در سال گذشته قریب به 300 دانش‌آموز پژوهشگر شهرستان از سه مقطع تحصیلی در فراخوان مقالات علمی، پژوهشی و پیک بهاری شرکت کردند.

درمیان 300 دانش‌آموز پژوهنده دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین اژدری صبح امروز در آیین نواخته شدن زنگ پژوهش در آموزشگاه شهید سالاری شهر اسدیه اظهار داشت: همچنین قریب به 30 معلم پژوهشگر در آموزش و پرورش درمیان مشغول خدمت هستند.
وی افزود: از این تعداد 10 نفر در بخش معلم پژوهنده، 16 نفر در تولید محتوای الکترونیک و سه نفر نیز پژوهشگر برتر شهرستان هستند.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان از انتخاب 9 دانش‌آموز و معلم درمیانی به عنوان پژوهشگران برتر شهرستانی و استانی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: شهرستان درمیان به واسطه برخورداری از قشر جوان و کارآمد از ظرفیت بالای علمی و پژوهشی برخوردار است که این مهم باید به دست معلمان با درایت شهرستان کشف و به مرحله ظهور برسد.
اژدری از تحقیق و پژوهش به عنوان زیرمجموعه نهاد علم و زیربنای توسعه در عصر اطلاعات یاد کرد و ادامه داد: موفقیت روزافزون علم در شناخت جهان هدف‌دار و قانونمند که با تکیه بر ابتکارات خلاقیت‌های به ودیعه نهاده شده از سوی خدای متعال در وجود بشر و بهره‌برداری از قدرت شگرف اندیشه آدمی صورت گرفته، فضای زندگی جدیدی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است.  
وی تحولات زندگی بشر را نشان از گسترش روزافزون اهمیت علم و تحقیق دانست و تأکید کرد: نقش پژوهش در توسعه همه جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست اما با وجود اعتراف و اذعان نسبت به اهمیت مقوله پژوهش این حوزه با دشواری‌های ساختاری و عملکردی فراوانی مواجه است.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان اضافه کرد: یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورها توجه خاص به امر پژوهش است زیرا پژوهش در واقع سلسله تلاش‌های قاعده‌مند، هدف‌دار و علمی است که می‌تواند به عقلانی کردن و در نتیجه کارآمد ساختن عناصر مختلف علم و معرفت بینجامد.
اژدری یکی از نزدیکترین عناصر به پژوهش را تعلیم و تربیت برشمرد و یادآور شد: از یک سو تحقیق و آموزش و پرورش هر دو از عناصر درون‌زا بوده و از سوی دیگر پدیدآورندگان تحقیق، انسان‌ها و دانشمندان هر جامعه هستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول