اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مطالعات مدیریت و بهره‌وری ایران:

پژوهش پاسخگوی خلاء‌های موجود در جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مطالعات مدیریت و بهره‌وری ایران و مرکز کارآفرینی دانشگاه تربیت مدرس گفت: با توجه به نیاز جامعه، پژوهش‌های کاربردی می‌تواند با ارائه راهکار‌های مناسب پاسخگوی خلاء‌های موجود در جامعه باشد.

پژوهش پاسخگوی خلاء‌های موجود در جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، دکتر سید حمید خدادادحسینی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اظهار داشت: پژوهش کارآمد نیازهای جامعه را در تمام حوزه‌های صنعت، اجتماع و اقتصاد شناسایی کرده و در نتیجه پس از تحلیل و تحقیق راهکارهای اساسی و کارآمدی را برای رفع این نیاز‌ها ارایه می‌دهد.
وی به تاثیر و وظایف پژوهش اشاره کرد و افزود: کلیه مباحث و موضوعاتی که نیاز به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دارند، کشف و تولید دانش جدید در جامعه، فراهم‌سازی تحلیل‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، تربیتی آموزشی و... از جمله این وظایف است.
رئیس مرکز مطالعات مدیریت و بهره‌وری ایران بیان کرد: پژوهش با مشکلاتی مانند پایین بودن سطح نوآوری‌ها در برابر نیازهای جامعه و مسایل و مشکلات جامعه و صنعت که همیشه بوده و ادامه دارد، روبرو است.
خدادادحسینی در ادامه چالش‌های مهم دیگر پژوهش را افراط و تفریط در سیاست‌های حمایتی و تشویقی‌، کمبود متخصصین حرفه‌ای، کمبود و عدم استقبال سرمایه‌گذار در بخش خصوصی و عدم رشد و توسعه کمی و کیفی مراکز رشد کارآفرینی و پارک‌های علم و فن‌آوری عنوان کرد.
وی به نقش‌ و جایگاه دانشگاه و تاثیر حمایت مدیریت عالی در تشویق و ایجاد فضای رقابتی سالم و سازنده علمی در پژوهش اشاره کرد و گفت: نقش‌ و جایگاه دانشگاه‌ها در هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت‌های آموزش و پژوهش و بسترسازی برای خدمات مشاوره‌ای، ایجاد ساز و کارهای قابل انعطاف و متنوع تولید، انتشار و تبادل اطلاعات و دانش، ایجاد ساختارهای حمایتی در محیط‌های دانشگاهی، جذب و نگه‌داری نیروهای توانمند علمی و ایجاد همکاری و تعامل بین موسسات مراکز علمی و پژوهشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز در این مراسم پژوهش را یکی از مهم‌ترین ارکان دانشگاه‌ها دانست و گفت: هدف اصلی پژوهش ارتقاء جایگاه علمی کشور و باز کردن گره از مشکلات مردم است که باید در این امر مهم از پراکنده کاری جلوگیری کرد‌.
عباس ملک‌حسینی با اشاره به اینکه این دانشگاه با حضور اساتید و دانشجویان توانمند جزو برترین دانشگاه‌های کشور در حوزه پژوهش است، اظهار داشت: باید دانشجویان از ابتدای ورود به مراکز آموزشی با شیوه‌ها و ابزار‌های پژوهش آشنا شوند تا روحیه تحقیق در میان ‌آنها نهادینه گردد.
وی با اشاره به اینکه پنج درصد شهریه‌های دانشجویان با توجه به اهمیت پژوهش در صندوق پژوهشی واریز می‌شود و این میزان کافی نیست، افزود: سرمایه‌گذاری و پشتیبانی دانشجویان در مسیر تحقیق موجب ایجاد انگیزه آنان برای ورود به عرصه‌های بالا دستی علم می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به جایگاهی برسند که بتوانند پاسخگوی سوالات و نیازهای جامعه باشند، تصریح کرد: اگر فرهنگ، روش و ابزار پژوهش را در بخش‌های مختلف علمی کشور به طور صحیح ترسیم و زمینه‌های دست‌یابی به آن را هموار سازیم، می‌توانیم به این امر مهم دست یابیم و سبب ارتقای کشور در همه عرصه‌ها شویم.
در پایان این مراسم از 17 پژوهشگر برتر و اختراعات و مقالات برتر این دانشگاه تقدیر شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول