اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل وجود آلایندگی بیش از حد مجاز؛

3 واحد روغن‌کشی رودبار پملب شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست رودبار از پلمب سه واحد روغن‌کشی زیتون به دلیل وجود آلایندگی‌های بیش از حد مجاز در این شهرستان خبر داد.

3 واحد روغن‌کشی رودبار پملب شد
علی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار، با اشاره به تعطیلی واحد روغن‌کشی این شهرستان اظهار داشت: طبق وظایف سازمانی اداره محیط زیست برای کنترل آلایندگی بسیاری از واحدهای تولیدی به صورت دوره‌ای مورد پایش قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: در این پایش‌ها به واحدهای آلاینده اخطار داده شد و پس از ارائه راهکارها مهلتی برای برطرف کردن آلودگی واحد مقرر می‌شود.
به گفته این مسئول، پس از پایان مهلت ارائه شده به واحدهای تولیدی، کارشناسان برای بررسی واحد مراجعه کرده و مسائل زیست محیطی را مورد بررسی قرار می‌دهند.
وی اضافه کرد: در صورتی که مشکل واحد تولیدی برطرف نشده باشد از ادامه فعالیت واحد تولیدی به دلیل عدم تمکین به اخطاریه براساس ماده 9 و 10 و 12 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و طبق دستور قضایی جلوگیری به عمل می‌آید و جریمه‌ای از طرف مراجع قضایی برای متخلف صادر می‌شود.
امیری بیان داشت: طبق نمونه‌برداری‌های انجام شده از طریق آزمایشگاه محیط زیست استان از پساب واحدهای روغن‌کشی «وراویز، سپیدرود و گلچین» مشاهده شده که میزان آلایندگی این واحدها بیش از حد استاندارد است.
وی با اشاره به اینکه از قبل نسبت به صدور اخطار و تذکرات لازم به واحدهای مذکور ابلاغ شده بود، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم برطرف کردن مشکل و کنترل نکردن پساب این واحدها در سال جاری نمی‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.
این مسئول، ابراز داشت: با توجه به شرایط موجود و طبق حکم قضایی نسبت به تعطیلی واحدهای مذکور اقدام شد. 
وی درباره باقی مانده زیتون در این کارخانه‌ها اظهار داشت: به دلیل وجود محصول زیتون در محوطه کارخانه و پیگیری‌های فرمانداری شهرستان رودبار و نیز طبق دستور مدیر کل محیط زیست استان مقرر شده که با اخذ تعهد کتبی و تا اتمام زیتون‌های موجود و اطلاع‌رسانی به مردم تا 10 روز به فعالیت خود ادامه دهند. 
امیری یادآور شد: پس از اتمام مهلت 10 روزه دوباره نسبت به پلمب این واحدها اقدام می‌شود.
وی، ورود پساب واحدهای تولیدی مذکور به داخل رودخانه سفیدرود را مهم‌ترین دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: این واحدها می‌توانند با احداث سیستم تصفیه فاضلاب نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام کنند. 
رئیس اداره محیط زیست رودبار، اذعان داشت: با توجه به پیگیری‌های این اداره برای کاهش آلایندگی‌ها، در بازدیدهایی از واحدهای صنعتی شهرستان و ارسال فرم‌ها و سی‌دی خود اظهاری از مسئولان واحدها خواسته شده تا از طریق آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست و مشاوران نسبت به نمونه‌برداری و آنالیز خروجی‌ها (پساب، هوا) اقدام کنند.
به گفته وی، این موضوع در جلسه کمیته صنعت و محیط زیست که هر هفته در اداره کل محیط زیست استان برگزار می‌شود مورد بررسی قرار گرفت تا نسبت به کاهش صنایع آلاینده و برطرف شدن آلودگی اقدام شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول