اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

انجمن خیران سلامت گیلان تعطیل شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: انجمن خیران سلامت گیلان به دلیل عدم توجه به این انجمن تعطیل شده است.

انجمن خیران سلامت گیلان تعطیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی ظهر امروز در جلسه کمیته حمایت از بیماران خاص گیلان اظهار داشت: بخشی از مشکلات بیماران خاص به‌ویژه بیماران تالاسمی استان با پیگیری‌های سازمان تامین اجتماعی، جمعیت هلال‌احمر و انجمن‌های خیریه گیلان در حال برطرف شدن است.
وی به پرداخت تمام هزینه‌های بیماران خاص از طریق سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: تعداد بیماران خاص در گیلان در حال افزایش است.
پورعزیزی با بیان اینکه بیماران خاص در مراکز پاتولوژی و درمانی بخش‌های خصوصی گیلان با مشکل مواجه‌اند، تصریح کرد: بعضی از بیماران خاص حتی دفترچه درمانی روستایی ندارند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از برطرف شدن ارائه خدمات بیمارستان‌های علوم پزشکی استان به بیماران خاص خبر داد و بیان داشت: یارانه‌های بیماران خاص گیلان پرداخت می‌شود.
وی بر تلاش تمام سازمان‌های مردم‌نهاد در کمک به بیماران خاص تاکید کرد و گفت: بسیاری از بیماران خاص گیلان به جمعیت هلال‌احمر معرفی می‌شوند و کمک دریافت می‌کنند.
پورعزیزی با اشاره به اینکه انجمن خیران سلامت گیلان تعطیل شده است، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل دولت نهم این انجمن در استان تشکیل شده بود و به دلیل عدم توجه به آن تعطیل شده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان به فعالیت انجمن خیران سلامت در دیگر استان‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: مقدمات پیگیری و تشکیل دوباره این انجمن در گیلان در حال انجام است.
وی ادامه داد: مشکلات بیماران خاص با اعتبارات کم پاسخگو نیست و شبکه‌های خیران سلامت باید در گیلان راه‌اندازی شود.
پورعزیزی گیلان را از استان‌های پیشرو در درمان، دارو و سیستم تشخیص بیماران خاص در کشور معرفی کرد و یادآور شد: رسیدگی به امور بیماران خاص نیازمند اعتبارات و امکانات است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه پیشرفته‌ترین دستگاه MIR در گیلان راه‌اندازی شده است، اذعان داشت: بعضی از درمانگاه‌های گیلان دفترچه‌های درمانی را قبول نمی‌کنند.
وی بیشتر بیماران خاص گیلان را از روستاها و شهرستان‌ها دانست و تصریح کرد: مراکز درمانی گیلان به صورت هفتگی بازرسی می‌شوند.

* بیماران سرطانی جزو بیماران خاص نیستند

سرپرست دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی گیلان نیز در این جلسه گفت: آزمایش‌های ژنتیک برای بیماران تالاسمی تا چهار ماهگی رایگان است.
سعید خانجانی به عقد قرارداد سازمان تامین اجتماعی در تمام مناطق محروم گیلان با پزشکان اشاره کرد و افزود: در صورت درخواست پزشکان و موسسه‌های درمانی با آنها عقد قرارداد می‌شود.
وی با بیان اینکه تامین اجتماعی 30 درصد هزینه تعرفه‌های دولتی بیماران را پرداخت می‌کند، اذعان داشت: بیماران سرطانی جزو بیماران خاص نیستند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول