اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کردستان خبرداد:

شناسایی 46 نخبه شاهد و ایثارگر در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از شناسایی و سازماندهی 46 نخبه شاهد و ایثارگر در مرکز دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر این استان خبر داد.

شناسایی 46 نخبه شاهد و ایثارگر در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی در دیدار نخبگان شاهد و ایثارگر با استاندار کردستان که در سالن شهدای گمنام در سنندج صورت گرفت، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 4 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر کردستانی در دانشگاه‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه 200 نفر آنان دارای مدرک فوق لیسانس به بالا هستند که امروز در پست‌های کلیدی در دستگاه‌های مختلف مشغول به خدمت‌اند، گفت: 46 نفر از تعداد مذکور به عنوان نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر شناسایی و سازماندهی شده‌اند.
به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، 30 نفر از این 46 نفر فرزندان شاهد هستند که پنج نفرشان خانم و 25 نفر دیگر را آقایان تشکیل می‌دهند.
سلیمانی به فعالیت‌های این نخبگان در طول سال‌جاری اشاره کرد و گفت: تالیف 12 کتاب، پنج تألیف در دست‌ بررسی، 10 مورد مقالات علمی، 12 مورد درج مقالات در زمینه isi در سایت‌های معتبر جهانی، یک اختراع، چاپ دو مورد مقاله و یک مورد اعزام به خارج از جمله اقداماتی بوده که در مرکز نخبگان و ایثارگران شاهد و ایثارگر کردستان انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به تعریف نخبگی از دیدگاه بنیاد شهید، تصریح کرد: نخبه از دیدگاه بنیاد شهید به شخصی گفته می‌شود که اثرگذاری وی در تولید علم، فناوری فرهنگ‌سازی و مدیریت کشور محسوس باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان افزود: از دیدگاه بنیاد شهید هوش، خلاقیت، نبوغ فکری نخبه باید در راستای تولید دانش و تعالی هنر و فرهنگ موجب سرعت بخشیدن و رشد و توسعه علمی و متوازن کشور و اعتلای جامعه انسانی صرف شود.
وی با بیان اینکه امروز شاهد حضور موفق و پررنگ خانواده شاهد و ایثارگر در عرصه‌های مختلف علمی هستیم، گفت: خانواده شاهد و ایثارگر همچون دوران دفاع مقدس که از کیان و میهن اسلامی پاسداری کردند، امروز نیز در عرصه‌های علمی، فرهنگی، دینی و غیره منشا خیر و برکت برای ایران اسلامی هستند.
به گفته وی، مرکز دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر در سال 1376 در کردستان فعالیت خود را در حوزه دانش‌آموزی آغاز کرده است و از سال 80 نیز با توجه به افزایش آمار دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شاهد و ایثارگر  فعالیت خود را گسترش داده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان افزود: امروز با تلاش فعالان این عرصه نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان شناسایی و جذب شده تا در راستای سند چشم‌انداز 20 ساله و تحقق اهداف کلان و سیاست‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب با حمایت بنیاد شهید گام بردارند.
به گفته وی، بدون شک استفاده مناسب و صحیح از ظرفیت‌های علمی نخبگان شاهد و ایثارگر که در حقیقت صاحبان اصلی انقلاب هستند، می‌تواند در راستای اعتلای بیش از پیش نظام نقش مهمی داشته باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول