اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد هرمزگان:

هرمزگان به مرکز اشاعه فرهنگ اهل بیت (س) تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: این استان در آینده‌ای نزدیک به مرکز اشاعه فرهنگ اهل بیت (س) در ایران تبدیل خواهد شد.

هرمزگان به مرکز اشاعه فرهنگ اهل بیت (س) تبدیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مریدی‌زاده عصر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش امام سجاد (ع) در هرمزگان اظهار داشت:‌ این استان در آینده‌ای نزدیک به مرکز اشاعه فرهنگ اهل بیت (س) در ایران تبدیل خواهد شد.
وی افزود: جمعی از دوستداران به اسلام و نظام با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت (س) گردهم آمده‌اند تا نخستین همایش ملی انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع) را 30 آذر ماه در بندرعباس برگزار کنند.
دبیر نخستین جشنواره ملی انوار عرفانی و اخلاقی امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: متاسفانه طی قرون و سال‌های متمادی کمتر به ابعاد مختلف زندگی و شخصیت امام سجاد (ع) پرداخته شده است و آنچنان که باید و شاید نتوانسته‌ایم این امام همام و برجسته را به جامعه معرفی کنیم و هم اکنون زمان آن فرا رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: زندگی و شخصیت امام سجاد (ع) سرشار از نکات مهم و آموزنده است به ویژه صحیفه سجادیه که به عنوان یک اثر جاودان مملو از مطالب و معارف آسمانی و الهی است و نقش وی در تداوم اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی افزود: مردم هرمزگان از ابتدا دوستدار اهل بیت (س) و امامان معصوم بوده‌اند و با توجه به ارادت خاص هرمزگانی‌ها به امام سجاد (ع) و گسترش برنامه‌های مرتبط با این موضوع در آینده‌ای نه چندان دور شاهد مرکزیت هرمزگان در اشاعه فرهنگ اهل بیت (س) به ویژه امام سجاد (ع) خواهیم بود.
مریدی‌زاده در ادامه به برنامه‌های همایش در 30 آذر ماه اشاره کرد و بیان داشت: در این همایش علاوه بر حضور اقشار مختلف مردم، جمعی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های دینی، فرهنگی، اساتید دانشگاه، محققان و ... از سراسر کشور حضور خواهند داشت و از برترین مقالات و پژوهش‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.
دبیر نخستین همایش ملی انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع) افزود: در خصوص برگزاری این همایش با اکثر مراجع عالیقدر صحبت و پیام و رهنمودهای آنها دریافت و در زمان برگزاری جشنواره ارائه خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان مکان برگزاری جشنواره را سالن برق منطقه‌ای عنوان کرد و افزود: سعی کرده‌ایم برگزاری جشنواره محدود به شهر بندرعباس نباشد و با هماهنگی‌های صورت گرفته به صورت هم زمان برنامه‌های متنوعی در شهرستان‌های استان نیز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول