اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) عامل غلبه بر دشمن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ملایر گفت: تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) عامل غلبه بر دشمن است.

تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) عامل غلبه بر دشمن است
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام رضا فاضلیان عصر امروز در مراسم افتتاحیه طرح نهضت ملی حفظ قرآن در ملایر قرآن و اهل بیت را دو امانت گرانبهای پیامبر(ص) عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان و فرهنگیان باید علاوه بر حفظ و خواندن قرآن، آشنایی با اهل بیت و الگو گرفتن از آنها را نیز در سرلوحه کاری خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه دشمنان همیشه به تأثیر قرآن و اهل بیت در بین مردم ایران اذعان کرده‌اند، گفت: تا زمانی که به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک جوییم هیچ دشمنی نمی‌تواند بر این کشور غلبه کند زیرا راه پیروزی دشمن در ایجاد تفرقه و اختلاف است.
امام جمعه ملایر ضمن تأکید بر لزوم انجام واجبات و ترک محرمات، انس با قرآن را عامل مهم در حفظ قرآن عنوان کرد و گفت: گذر زمان هیچ گاه موجب تغییر قرآن نمی‌شود چون پایه آن معنویت است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر نیز اظهار کرد: با هدایت مسئولان، مدیران و مربیان آموزش و پرورش 15 هزار دانش‌آموز در طرح درس حجت‌الاسلام قرائتی شرکت می‌کنند و 18 هزار دانش‌آموز نیز در فجر قرآن در واحدهای آموزشی در شهرستان ملایر شرکت کرده‌اند.
علی تکلو افزود: از 20 مدرسه قرآنی در سال گذشته این مدارس امسال به 32 واحد رسیده و طبق تأکید وزارت آموزش و پرورش 20 درصد از دانش‌آموزان باید زیر پوشش آموزش قرآن باشند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد 8 هزار جزوه احکام و 5 هزار جزوه نهج‌البلاغه در بین دانش‌آموزان شهرستان ملایر توزیع شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر به طرح نهضت ملی حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در نظر دارد 2 میلیون دانش‌آموز را زیر پوشش این طرح قرار دهد که آموزش و پرورش ملایر نیز اقدامات لازم را در این راستا انجام داده است.
وی در پایان سخنانش حفظ قرآن را موجب تقویت حافظه و هدایت انسان دانست و ابراز کرد: مدیران و مربیان پرورشی باید نهایت تلاش خود را در بحث حفظ قرآن در بین دانش‌آموزان داشته باشند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول