اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

مجلس اهل ‌بیت (ع) بهشت روی زمین است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: محبتی بالاتر از محبت اهل بیت (ع) نیست و مجلس آنها بهشت روی زمین است.

مجلس اهل ‌بیت (ع) بهشت روی زمین است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محسن صفدری شامگاه چهارشنبه در آیین سوگواری امام حسین (ع) در حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: سوگواری برای سیدالشهدا (ع) از تمام لذت‌های دنیا شیرین‌تر است و اشک برای امام حسین (ع) روح و جان انسان را با صفا و نورانی می‌کند.
وی بیان کرد: اگر قبل از عاشورا خواسته‌های دنیایی داشتیم، بعد از عاشورا یاد گرفتیم که چگونه عاشق اهل بیت (ع) باشیم و مسائل دنیا دیگر برایمان اهمیت و ارزش خود را از دست داده است.
صفدری افزود: امام صادق (ع) به یکی از یارانش فرمود «جد غریبم حسین (ع) همه زائرانش را به اسم و اسم پدرهایشان می‌شناسد، حتی می‌داند در بار و بنه‌ای که برای سفر به کربلا برداشته‌اند چه وسایلی وجود دارد».
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه قدر مجلس عزاداری امام حسین (ع) را باید بیشتر دانست، گفت: محرم و صفر ماه عزاداری برای اهل بیت (ع) است.
صفدری تصریح کرد: در روایتی آمده است که هرکس خالصانه برای امام حسین (ع) عزاداری کند، بخشیده می‌شود، البته منظور این نیست که نماز قضا، روزه قضا و حق‌الناس به گردن آنها باشد و باید آن‌ را بجا آورند.
وی با اشاره به روایتی درباره فضیلت گریه کردن بر امام حسین (ع) به نقل از امام صادق (ع) گفت: ایشان فرمودند «جدم حسین (ع) برای گریه‌کنان خود استغفار می‌کنند».
صفدری تصریح کرد: محبتی بالاتر از محبت اهل بیت (ع) نیست و مجلس آنها بهشت روی زمین است.
وی اذعان کرد: مرحوم آیت‌الله بهجت در مورد عزاداری برای امام حسین (ع) گفت «اشک از نسخ این عالم نیست، این اشک از عالم ملکوت است» و امام صادق (ع) هم در روایتی فرمودند «اگر یک قطره اشک برای مظلومیت جدم حسین (ع) در آتش جهنم بریزد، آتش جهنم را خاموش می‌کند».
وی عنوان کرد: افراد جوان زیباتر از دیگران می‌توانند با خدا ارتباط برقرار کنند به دلیل اینکه دل آنها خلوت است و گناه و کدورتی ندارد و هرچه سن بالاتر برود، انسان‌ها از خدا دورتر می‌شوند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول