اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

تولید دانش تنها از طریق پژوهش میسر است

خبرگزاری فارس: معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان گفت: تولید دانش تنها از طریق پژوهش میسر است.

تولید دانش تنها از طریق پژوهش میسر است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم مطهری مؤید عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش در همدان اظهار داشت: پژوهش به معنای تحقیق و کاویدن در علوم است و تولید دانش و علم تنها از مسیر پژوهش و تحقیق امکان‌پذیر است.
وی افزود: پیشرفت جوامع امروز مدیون تحقیق و پژوهش‌هایی است که توانسته تولید علم و ثروت را در جوامع رواج داده و آنها را به سمت تبدیل علم به ثروت سوق دهد.
معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان تولید علم و دانش را از محوری‌ترین عوامل در توسعه پایدار جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: برای دست‌یابی به پیشرفت و توسعه پایدار باید توجه به امر پژوهش را در اولویت قرار دهیم.
وی بیان داشت: در زمینه علوم و فناوری نباید تنها به تقلید از جوامع دیگر بپردازیم، بلکه باید خود تولیدکننده، مخترع و کامل‌کننده علوم و فناوری سایر کشورها بوده و بیشتر به اختراعات و نوآوری‌های مبتنی بر فناوری خود تکیه کنیم.
مطهری مؤید ادامه داد: ایران در بین سالهای 1990 تا 1999 توانست 53 هزار و 300 مقاله مختلف علمی را در مجامع علمی جهان ثبت کند و تنها در سال 1999بیش از 18 هزار مقاله به چاپ رسید.
وی تصریح کرد: در سال 1385 ما تنها تولیدکننده 4/. درصد علم جهان بودیم و در سال 1389 توانستیم یک درصد از تولیدات علمی جهان را خود اختصاص دهیم که امید می رود در پایان برنامه پنجم توسعه بتوانیم تولیدات علمی خود را به دو درصد افزایش دهیم.
معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان اذعان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در افق 1404 باید بتوانیم 5/4 درصد از تولیدات علمی جهان را با تعداد 96 هزار مقاله به خود اختصاص داده و رتبه برتر علمی را در کشورهای جهان اسلام و منطقه کسب کنیم.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری همدان نیز گفت: نمایشگاه هفته آموزش و پژوهش در راستای ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناوری دستگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کرد.
محمد الهی تبار هدف از برگزاری هفته پژوهش و نمایشگاه فناوری را افزایش توسعه همکاری و مبادلات علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی علمی، افزایش حساسیت جامعه نسبت به پژوهش و فناوری، بسترسازی نسبت به تجاری‌سازی یافته های پژوهشی و فناوری به همراه توسعه اقتصادی استان عنوان کرد.
وی اذعان کرد: 25 دستگاه اجرایی و مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش اعلام آمادگی کردند و هم اکنون نمایشگاه پژوهش و فناوری با 25 غرفه فعالیت خود را آغاز کرده است.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری همدان بیان داشت: امید است با همت مدیران دستگاه‌های اجرایی و مراکز تحقیقاتی بتوانیم امر پژوهش و فناوری را وارد قشرهای مختلف جامعه کنیم.
وی در پایان سخنانش تأکید کرد: با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان هماهنگ شده تا از سال آینده نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری به صورت گسترده‌تر در سطوح کمی و کیفی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برگزار شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول