اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انجمن اسلامی مستقل دانشجویان صورت گرفت؛

برگزاری 17 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه یاسوج

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن مستقل دانشجویان دانشگاه یاسوج، کرسی‌های آزاد‌اندیشی را از مطالبات رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: انجمن اسلامی مستقل دانشگاه یاسوج تاکنون 17 کرسی آزاداندیشی با موضوعات مختلف برگزار کرده است.

برگزاری 17 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه یاسوج
محمد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی به‌عنوان مهمترین جنبش‌های دانشجویی همواره در مسیر آرمان‌ها و خواسته‌های دانشجویان حرکت کرده و از این حیث دارای مقبولیت مردمی هستند.
دبیر انجمن مستقل دانشجویان دانشگاه یاسوج افزود: فعالیت عمده این انجمن در حوزه فکر و اندیشه است و در این ماموریت بزرگ تلاش کرده‌ایم با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که مورد تاکید مقام عظمای ولایت بوده، شنیدن صدای مخالف را در جامعه دانشگاهی ترویج دهیم که اینک این فضا در دانشگاه یاسوج به ‌وجود آمده است.
وی کرسی‌های آزاد‌اندیشی را از مطالبات رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: انجمن اسلامی مستقل دانشگاه یاسوج تاکنون 17 کرسی آزاد اندیشی را با موضوعات مختلف برگزار کرده که از این منظر در رتبه اول کشور قرار دارد.
نماینده دانشجویان در انجمن مستقل دانشگاه یاسوج بیان کرد: ایده کرسی‌های آزاداندیشی برای زمینه‌سازی دانشگاه تمدن‌ساز و اسلامی‌ شدن دانشگاه‌ها بسیار راهگشا بوده که این درایت و روشن بینی به‌خاطر این است که مقام معظم رهبری افق‌ها را می‌بیند.
وی تولید گفتمان فکری، تحویل پکیج فکری به دانشجویان، افزایش محتوای کرسی‌های آزاداندیشی و نیروسازی را از مهمترین رویکردهای این انجمن دانست و ادامه داد: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر تحمل شنیدن صدای مخالف وجود دارد و حتی برخی‌ها دیگر این موضوع را بد نمی‌دانند.
طاهری عنوان کرد: یکی از آرمان‌های اصلی دانشجویان، وجود دانشگاه تمدن‌ساز است که انجمن مستقل دانشجویان در این مسیر گام برمی‌دارد.
دبیر انجمن مستقل دانشجویان دانشگاه یاسوج تاکید کرد: دانشجویی برگزار شدن کرسی‌های آزاداندیشی از خواسته‌های اصلی دانشجویان است که از معاونت فرهنگی دانشگاه یاسوج می‌خواهیم به این خواسته مهم توجه کند.
طاهری نگاه دستوری را در حوزه اندیشه و فکر اشتباه دانست و خاطرنشان کرد: ماهیت این کرسی‌ها بیان نظرات متفاوت و آزاد دانشجویان و تولید یک گفتمان فکری است و قاعدتا نباید به این حوزه نگاه دستوری داشته باشیم.
وی انتخاب دانشجویان شرکت کننده در این کرسی‌ها را به انتخاب شورای کرسی‌های آزاداندیشی دانست و اذعان داشت: بعد از انتخاب موضوع و فراخوان عمومی، شورای کرسی‌ها از میان مخالفین و موافقین ثبت‌نام شده بهترین‌ها را انتخاب می‌کند و یک کرسی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول