اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف گلستان خبر داد:

برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی در گرگان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی از نهم آذر به مدت سه روز در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان در حال برگزاری است.

برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی در گرگان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام والمسلمین حسن دارابی صبح امروز در جمع دست‎اندرکاران برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی گلستان اظهار داشت: 400 منتخب شهرستانی در مسابقات قرآن کریم اکنون به مرحله استانی راه یافته‎اند که در رشته‎های مفاهیم، ترتیل، قرائت و حفظ قرآن به رقابت خواهند پرداخت.
وی تصریح کرد: این مسابقات در بخش‎های تخصصی، حفظ یک جزء، حفظ دو و نیم جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 20 جزء برگزار می‎شود که گروه سنی شکوفه‎ها در سنین زیر 16 سال و در سنین بزرگسال بالای 16 سال در دو بخش خواهران و برادران به رقابت می‎پردازند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه منتخبان مسابقات قرآنی به مرحله کشوری راه خواهند یافت، یادآور شد: اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات قرآنی است که از نظر کیفی در بهترین سطح، مسابقات را برگزار می‎کند تا سکوی پرتابی برای ورود به رده‎های کشوری و بین‎المللی باشد.
حجت‎الاسلام دارابی خاطرنشان کرد: داوران اهل تسنن و اهل تشیع در این مسابقات با وحدتی یکپارچه نتایج این دوره قرآنی را اعلام تا نفرات برتر به مرحله کشوری راه یابند.
وی با اشاره به اینکه مقام عظمای ولایت، نگرش نوینی به مباحث قرآنی دارند، ادامه داد: رویکرد مقام معظم رهبری، تربیت 10 میلیون حافظ است که رسیدن به این مهم، تلاش و همت همگان به ویژه چهره‎های قرآنی و دست‎اندر‎کاران را می‎طلبد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه فضای کشور به سمت این حرکت قرآنی به صورت تصاعدی در حال پیشرفت است، اظهار کرد: در تعاملی که مدیرکل اوقاف گلستان با آموزش و پرورش استان برقرار کرده شاهد برگزاری مسابقات قرآنی در تمام مدارس بوده‎ایم که به لحاظ کمی بالای 23 هزار نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند.
حجت الاسلام دارابی با ابراز خرسندی از تقارن مسابقات قرآنی با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) خاطرنشان کرد: قرآن کتاب قانون است و اهل‎بیت (ع) مفسران آن هستند که عقیده ما بر این است در مسیر قرآن و مفسران واقعی، صراط مستقیم معنا پیدا می‎کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول