اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصرف هواپیمای جاسوسی آمریکا؛

دشمن مغلوب دانش جوانان ایرانی شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: دشمن با تمامی ادعاهای پوشالی خویش راه به جایی نبرده و مغلوب دانش و پژوهش جوانان ایرانی شده است.

دشمن مغلوب دانش جوانان ایرانی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی ظهر امروز در جمع مسئولان و تنی چند از پژوهشگران و فرهنگیان نهبندان اظهار داشت: امروزه دنیا به پژوهش و بحث‌های پژوهشی اهمیت قائل می‌شود و در ایران اسلامی از دیرباز این مهم مورد توجه مسئولان بوده ولی از این پس باید اهتمام بیشتری به بحث پژوهش داشته باشیم.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در پیشرفت جوامع توجه به پژوهش و تحقیق و ارج نهادن به جایگاه پژوهشگران و پژوهندگان عرصه‌ دانش به ویژه جامعه‌ دانش‌آموزی و دانشجویی است.
فرماندار نهبندان افزود: آن دسته از جوامع که ابتدا زمینه‌ و بستر مساعد پژوهش و تحقیق را مهیا ساخته و آن را خمیر مایه امورشان قرار دادند، پله‌های ترقی و پیشرفت را زودتر پیمودند.
شرافتی ادامه داد: بدون شک دستیابی به توسعه همه جانبه بدون بهره‌گیری مناسب از یافته‌های پژوهشی میسر و محقق نمی‌شود.
وی با بیان اینکه چندی پیش هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جوانان غیور ایران اسلامی تصرف شد، یادآور شد: این موفقیت برای کشور و ملت غرورآفرین و دستاورد بزرگ و مهم پژوهشی و سیاسی محسوب می‌شود.
فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه تصرف این هواپیمای جاسوسی در حقیقت آبروی آمریکا را برد، ادامه داد: دشمن با تمامی ادعا البته ادعاهای پوشالی خویش نتوانست راه به جایی برده و مغلوب دانش و پژوهش جوانان و مرزبانان غیور ایران اسلامی شد.
شرافتی تفکر خلاق و توسعه اندیشه و به روز شدن فناوری‌ها را مهم‌ترین مزیت‌های پژوهش عنوان کرد و افزود: هدف پژوهش ارائه یک برداشت جدید از مجموع دانسته‌های انسان است که بهتر ارائه شدن آن سبب کاربردی‌تر شدن پژوهش می‌شود.
وی بر کاربردی شدن و کاربردی کردن موضوع پژوهش و هفته پژوهش در نهبندان تاکید کرد و گفت: در این هفته علاوه بر اینکه پژوهش‌ها و ابتکارات نو ارائه می‌شود باید نسل جوان اعم از دانش‌آموزان و دانشجویان به کار پژوهشی روی آورند و این روند را در تمامی ایام سال باید ادامه دهند.
فرماندار نهبندان اظهار داشت: برای بهره‌مندی و استفاده بیشتر از موقعیت و ظرفیت‌های هفته پژوهش، باید برنامه‌ریزی مدون و منظمی را داشته و با برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف علمی و پژوهشی ارزش‌ها و شاخص‌های پژوهش را به نسل جوان انتقال دهیم.
شرافتی از مدیران و مسئولان شهرستان خواست تا زمینه‌ها و امکانات لازم را برای امر پژوهش و امورات مربوط به آن را که توسط دانش‌آموزان و دانشجویان انجام می‌شود، فراهم آورند.
وی خطاب به ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید نیم درصد اعتبارات خودش به برنامه و فعالیت‌های پژوهشی اختصاص داده و در بودجه سال جاری ادارات موظف به اجرای این مهم هستند و حتی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای امر پژوهش سه درصد از اعتبارات خویش را هزینه کنند.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی، بسترسازی و فراهم کردن زمینه‌های مختلف پژوهشی و تحقیقی بسیار با اهمیت و با ارزش است، تصریح کرد: تحقیق و پژوهش یکی از ارکان و پایه‌های اصلی اشتغالزایی است و اگر در امور اشتغال تحقیق و پژوهش انجام شود برخی از طرح‌های اشتغال سبب کارآفرینی و اشتغال‌زایی بیشتر می‌شود.
در پایان این جلسه سایر مسئولان حاضر در این جلسه نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول