اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر تاکید کرد:

تسریع در مطالعه محدوده بافت‌های فرسوده شهری

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر گفت: مسئولان در اجرای طرح‌های مطالعاتی محدوده بافت‌های فرسوده شهرهای استان تسریع کنند.

تسریع در مطالعه محدوده بافت‌های فرسوده شهری
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد زارعی پیش از ظهر امروز در نشست شورای ساماندهی بافت‌های فرسوده استان بوشهر اظهار داشت: در بین شهرهای استان بوشهر 10 شهر شامل هشت مرکز شهرستان و دو شهر پرجمعیت بافت فرسوده مصوب دارند.
وی اضافه کرد: مساحت بافت‌های شهری استان در مجموع 900 هکتار است.
زارعی ادامه داد: از این تعداد، طرح‌های مطالعاتی شهرهای بوشهر، برازجان، گناوه و کنگان در حال اجراست و مطالعات شش شهر دیگر هنوز انجام نشده است.
وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح مطالعات این شهرها به 550 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد وزارت راه و شهرسازی باید با تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه همت کند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر گفت: تصویب طرح‌های بافت‌های فرسوده از توسعه ناموزون شهرها به طور چشمگیری جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به همکاری مطلوب شهرداری‌ها در تخفیف عوارض صدور پروانه در بافت‌های فرسوده افزود: باید با شناسایی بافت‌های فرسوده استان و تزریق اعتبارات لازم زمینه رونق این مناطق را در استان فراهم کنیم.
مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر گفت: ضریب تعدیل منطقه‌ای عمر بنا در استان بوشهر با توجه به شرایط آب و هوایی این استان باید مورد بازنگری قرار گیرد.
زارعی افزود: عمر بنا در استان بوشهر در مقایسه با استان‌های دیگر کمتر است و این امر باید به عنوان شاخص در تعریف بافت‌های فرسوده در استان محسوب شود.
وی اظهار داشت: با توجه به تاثیر حاشیه‌نشینی از بعد اجتماعی و شهرسازی در استان، لحاظ کردن ضریب تعدیل منطقه‌ای در جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی موثر است.
زارعی ادامه داد: هم‌اکنون، نفوذناپذیر، ریزدانگی و ناپایداری سه شاخص تعریف بافت‌های فرسوده در کشور به شمار می‌روند.
وی تصریح کرد: از آنجا که به دلیل معماری خاص بافت فرسوده استان و شهر بوشهر ارائه خدمات شهری در این مناطق نامطلوب است و بافت‌های فرسوده از امکانات و خدمات شهری کمتری برخوردارند، سرانه خدمات شهری نیز باید به عنوان شاخص در تعریف بافت فرسوده در استان بوشهر مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول