اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری ایلام:

علوفه مورد نیاز دام عشایر تامین نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: با وجود رایزنی‌های متعدد این دستگاه اجرایی اما همچنان علوفه مورد نیاز دام عشایر استان و عشایر کوچرو تامین نشده است.

علوفه مورد نیاز دام عشایر تامین نشده است
یارمحمد کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار کرد: با وجود رایزنی‌های مختلف با دستگاه‌های مرتبط با موضوع تاکنون موفق به تهیه علوفه مورد نیاز عشایر استان و عشایر کوچرو نشده‌ایم.
وی ادامه داد: طی هفته گذشته تنها موفق به خرید 200 تن جو شده که این میزان جو در مقابل نیاز دام عشایر استان رقم بسیار ناچیزی است.
این مسئول اضافه کرد: دام‌های عشایر استان و دام‌های عشایر کوچرو در مجموع به 10 هزار تن جو نیاز داشته تا قشلاق خود را سپری کنند.
کریمی تصریح کرد: جامعه عشایری استان ایلام در مجموع دارای یک میلیون و 300 هزار راس دام بوده و جامعه عشایر کوچرو نیز به این تعداد دام دارد.
مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: افزون بر این تامین علوفه برای عشایر استان ایلام و عشایر کوچرو نیز به سختی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر استان ایلام دارای یک کارخانه فعال در حوزه تولید علوفه بوده که در شهرستان شیروان چرداول مستقر است.
این مسئول اضافه کرد: این کارخانه نیز ظرفیت تولید 15 هزار تن علوفه را داشته که جوابگوی نیازها نبوده و از سوی دیگر قیمت ارائه شده آن مورد رضایت عشایر نیست.
کریمی تصریح کرد: این کارخانه علوفه مورد نیاز عشایر را به ازای هر کیلوگرم 400 تومان به فروش می‌رساند و این درحالی است که عشایر استان ایلام تمایل دارند که علوفه را با قیمت 300 تومان به ازای هر کیلو‌گرم خریداری کنند.
مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: در این راستا از دستگاه‌های مرتبط با موضوع درخواست می‌شود نسبت به تامین علوفه و جو مورد نیاز جامعه عشایر استان تلاش کنند.
وی ادامه داد: افزون بر این با ورود عشایر کوچرو به مناطق قشلاقی استان ایلام و کاهش بارندگی‌ها مشکلات فراوانی برای تامین علوفه دام‌های عشایر به وجود آمده است.
این مسئول اضافه کرد: رفع این مشکلات از مطالبات جامعه عشایری استان ایلام بوده که باید مسئولان به این مهم توجه جدی داشته باشند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول