اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح بهینه‌سازی فرآیند پالایشگاه شهید تندگویان:

واحد هیدروژن طرح بهینه‌‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران آماده بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: مجری طرح بهینه‌سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان گفت: واحد هیدروژن طرح بهینه‌‌سازی پالایشگاه تهران با ظرفیت تولید روزانه 42 میلیون فوت مکعب، آماده بهره‌برداری شد.

واحد هیدروژن طرح بهینه‌‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران آماده بهره‌برداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران، سید حسن میرسلطانی از بهره‌برداری واحد هیدروژن طرح بهینه‌‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران خبر داد و اظهار داشت: هدف از احداث واحد 308 (هیدروژن)، تولید هیدروژن موردنیاز برای سولفور زدایی واحدهای تصفیه نفت سفید و گازوئیل و افزایش ظرفیت بنزین، است. 
مجری طرح بهینه‌سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان با بیان اینکه این واحد شامل سه بخش رفرمینگ و جداکننده تولید بخار است،افزود: مراحل ساخت و نصب واحد هیدروژن پالایشگاه شهید تندگویان تهران اخیراً به اتمام رسید.
وی در ادامه هزینه ارزی جهت ساخت و تکمیل این طرح را بالغ بر 6 میلیون و 490 هزار یورو و هزینه ریالی آن را افزون بر 125 میلیارد و 773 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برای ساخت و نصب این واحد یک میلیون و 300 هزار نفر ساعت کار شده است.
میرسلطانی، حجم بتن ریزی در این واحد را 11 هزار و 300 مترمکعب، اسکلت فلزی را 154 تن، تجهیزات ثابت را 41 دستگاه و تجهیزات دوار را 11 دستگاه عنوان کرد. 
مجری طرح بهینه سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه تهران، سطح لوله کشی زیرزمینی واحد مذکور را 3 هزار و 95 اینچ قطر، لوله کشی رو زمینی را 49 هزار و 100 اینچ قطر و تست لوله کشی را 14 هزار اینچ مترمکعب عنوان کرد.
مجری طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه تهران گفت: در این واحد 26هزار و 287 متر کابل کشی برق، 35 هزار و 831 متر کابل کشی ابزار دقیق و بیش از 31 هزار و 309 متر طول عایق کاری لوله انجام شده است.
این گزارش حاکی است، طرح بهینه‌سازی و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه شهید تندگویان تهران از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در این پالایشگاه در حال اجرا است.
مهم‌ترین هدف اجرای این پروژه، سولفورزدایی توسط هیدروژن از سوخت‌های نفت سفید و گازوئیل به منظور ارتقا سطح استاندارد محیط زیست جهت سوخت‌های مذکور به استاندارد یورو 4 و یورو 5 در اروپا است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول