اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی:

شهرک مهرگان به حل معضل حاشیه‌نشینی مشهد کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی گفت: شهرک فناوری‌های نوین صنعت ساختمان (مهرگان) به حل معضل حاشیه‌نشینی در مشهد کمک می‌کند.

شهرک مهرگان به حل معضل حاشیه‌نشینی مشهد کمک می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا قاسمی با بیان این مطلب اظهار داشت: پروژه‌های مسکن مهر در شهرک مهرگان برای جمعیت سرریز کلانشهر مشهد و کمک به حل مسئله حاشیه‌نشینی در مشهد اجرا می‌شود.  
وی ادامه داد: وجود پروژه بزرگ مسکن مهر در شهرک مهرگان که در حد فاصل جاده سیمان و جاده کلات قرار گرفته، نقش موثری در حل مسائل فرهنگی، اجتماعی و ... ناشی از حاشیه‌نشینی در مشهد خواهد داشت.
قاسمی در زمینه ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی و سایر امکانات مورد نیاز از جمله بهداشت، امکانات رفاهی و مسائل امنیتی گفت: در این زمینه قرار است این منطقه به عنوان یک منطقه منفصل شهری در حریم شهر مشهد تعریف شود که با اجرای آن، استقرار تمام امکانات شهری در این منطقه لازم‌الاجراست.  
مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی بارزترین ویژگی پروژه مسکن مهر شهرک مهرگان(قرقی) را استفاده از تکنولوژی‌های نوین ساختمانی در سرتاسر این شهرک عنوان کرد و اظهار داشت: علت نامگذاری این پروژه به نام شهرک فناوری‌های نوین صنعت ساختمان، ساخت تمام واحدهای مسکونی این شهرک با استفاده از تکنولوژی‌های نوین ساختمانی از جمله 3D- Panel ، ICF  و LSF است.
وی ایجاد این شهرک را گامی موثر در صنعتی سازی ساختمان‌ها در کشور و استان دانست و تصریح کرد: شهرک مهرگان زمینه‌ساز استقرار چندین کارخانه صنعتی‌سازی ساختمان در استان خراسان رضوی شده است و می‌توان امیدوار بود که به زودی شاهد راه‌اندازی کارخانجات تولیدی این نوع تکنولوژی‌های نوین ساختمانی در کشور نیز باشیم.
 قاسمی ضمن اشاره به مزایای استفاده از فنا‌وری‌های نوین ساختمانی گفت: در صورت فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به استفاده از این نوع تکنولوژی‌ها، می‌توان به میزان چشم‌گیری در هزینه‌های ساخت‌و‌ساز و مصرف انرژی‌های سرمایشی و گرمایشی صرفه‌جویی کرد.
وی همچنین از افتتاح تعداد زیادی از واحد‌های مسکن مهر در استان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری حدود 15 هزار واحد مسکونی مسکن مهر به بهره‌برداری خواهد رسید که حدود 5000 واحد آن در مهر‌ماه افتتاح می‌شود و حدود 10 هزار واحد مسکن مهر که ساخت آن در سال 1389 آغاز شده است، در بهمن ماه افتتاح می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول