اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت؛

رشد 10درصدی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن فرزندان فرهنگیان اصفهان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه فرزندان فرهنگیان استان اصفهان گفت: در سال جاری تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن کریم ویژه فرزندان فرهنگیان استان به میزان 10 درصد رشد یافته است.

رشد 10درصدی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن فرزندان فرهنگیان اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید باقریون محمدی پیش‌ازظهر امروز در حاشیه برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه فرزندان فرهنگیان اصفهان اظهار داشت: در سومین دوره از این مسابقات 400 نفر از فرزندان فرهنگیان استان حضور دارند و این مسابقات از امروز به مدت دو روز در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان ادامه دارد.
وی به تعداد افراد شرکت‌کننده در مرحله منطقه‌ای و آموزشگاهی این مسابقات اشاره کرد و افزود: در سال جاری حدود 10 هزار نفر در رشته‌های اذان و حفظ و قرائت قرآن در مرحله منطقه‌ای و آموزشگاهی شرکت کرده بودند.
دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه فرزندان فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به رشد 10 درصدی شرکت‌کنندگان این مسابقات تصریح کرد: کمیت و کیفیت این مسابقات در سال جاری به میزان بسیاری افزایش یافته است و افزایش انس با قرآن در میان خانواده‌های فرهنگی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات محسوب می‌شود.
وی به اجرای طرح ملی حفظ قرآن در سال جاری در نظام آموزشی کشور اشاره کرد و ادامه داد: این طرح از ابتدای سال تحصیلی جاری به صورت ملی در مدارس موجود در سطح کشور اجرا شده است و فرهنگیان و دانش‌آموزان در این طرح شرکت می‌کنند و به حفظ قرآن می‌پردازند.
باقریون محمدی تاکید کرد: با توجه به اجرای این طرح استقبال دانش‌آموزان برای شرکت در مسابقات قرآن کریم و معرف اسلامی فزونی یافته است و هر ساله بسیاری از استعداد‌های قرآنی اصفهان به مرحله کشوری و بین‌المللی راه پیدا می‌کنند.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید با مراجعه به قرآن و آموزه‌های قرآنی مسیر زندگی خود را پیدا کنند، اضافه کرد: فرهنگ قرآن باید در سطح جامعه و میان دانش‌آموزان افزایش یابد و نهادینه شدن این موضوع در سطح جامعه با برگزاری مستمر و مداوم این برنامه‌ها محقق می‌شود.
دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه فرزندان فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مدارس با رشته‌های ملی و مذهبی آشنا می‌شوند، بیان داشت: مرحله استانی این مسابقات در میان دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دروه‌های متوسطه برگزار می‌شود اما مراحل منطقه‌ای و آموزشگاهی به تمامی دانش‌آموزان اختصاص دارد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول