اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناوه:

اعتبارات پژوهشی کشورهای توسعه‌یافته ۳ برابر ایران است

خبرگزاری فارس: فرماندار گناوه گفت: سهم اعتبار هزینه شده در بخش پژوهش در کشورهای توسعه‌یافته سه تا چهار برابر اعتبار هزینه شده پژوهش در ایران است.

اعتبارات پژوهشی کشورهای توسعه‌یافته ۳ برابر ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد جعفری‌نسب دوشنبه شب در جلسه هماهنگی ستاد پژوهش گناوه اظهار داشت: 26 برنامه مختلف به مناسبت هفته پژوهش در شهرستان گناوه برگزار می‌شود.
جعفری‌نسب بیان کرد: برگزاری برنامه زنگ پژوهش در مدارس، توزیع جزوه آموزشی، برگزاری مقاله نویسی، برپایی نمایشگاه فیلم و عکس و برگزاری جلسات تخصصی در ارتباط با پژوهش در سطح دانشگاه‌های شهرستان از مهم‌ترین برنامه این هفته به شمار می‌رود.
وی در ادامه به توجه ویژه به پژوهشگران شهرستان گناوه اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تشکیل کانون فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری شهرستان این امید است که در آینده شاهد انجام کارها با انجام پژوهش قبل از اجرا باشیم تا فعالیت‌ها به بهترین شکل ممکن انجام شود.
جعفری‌نسب با اشاره به فرمایشات گرانقدر مقام معظم رهبری که فرمودند «اگر ژرف‌یابی و پژوهش نباشد؛ نتیجه‌اش یک جا ایستادن، در جا زدن و با دنیای پیرامون خود به تدریج بیگانه‌تر شدن است»، گفت: تحقیق و ارج نهادن به جایگاه پژوهشگران و پژوهندگان عرصه دانش ضروری است.
فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: جایگاه پژوهش در کشور در سطح مطلوبی نیست و این واقعیت را می‌توان از شاخص سهم هزینه‌شده پژوهش فهمید که بر اساس آمارها حدود نیم درصد است در حالی که این سهم در کشورهای توسعه‌یافته حدود سه تا چهار برابر ایران است.
وی در ادامه افزود: این هفته یادآور تمام تلاش‌ها و مجاهدت‌های محققانی است که در طول تاریخ به اندیشیدن مبتنی بر خردورزی نقادانه باور داشته و فرآیند پژوهش را غواصی در اقیانوس بیکران جامعه و طبیعت تلقی کرده که در نهایت به یافتن درهای گران‌قیمتی چون پاسخ به سوالات مطروحه در ذهن و یا کلید حل مشکلات و یا تبیین علل بروز مسائل و مشکلات و ارائه راهکارها منجر می‌شود.
جعفری‌نسب اضافه کرد: فرهنگ تحقیقات نیز آینده نگری را ترسیم می‌کند، فرهنگ تحقیقات در کشور می‌تواند بسترهایی را برای مطالعه همه‌جانبه و همسو با قوانین که مشتمل بر باورها و قوانین علم می‌شوند، پدید آورد.
فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: توسعه پایدار با ساختارهای علمی و پژوهشی ارتباط مستقیم دارد، تحولات ناشی از نفوذ علم و فناوری در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست و این تحول را می‌توان به‌ عنوان یک نکته مسجل در آینده‌نگری بر پایه تحقیق دانست.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول