اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مهاباد:

مهم‌ترین ابزار دشمن ورود موادمخدر صنعتی است

خبرگزاری فارس: فرماندار مهاباد گفت: مهم‌ترین ابزار دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ورود مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی به کشور است.

مهم‌ترین ابزار دشمن ورود موادمخدر صنعتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مهاباد، خضر کاک‌درویشی در کمیسیون مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: برای جهش بزرگ در مبارزه با موادمخدر باید از تمام ظرفیت‌ها بهره‌گیری و راهی هموار برای مراکز حیات اجتماعی،‌ جوانان کشور و مردم ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه آموزش و روشنگری اثرگذارترین راه مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر است، افزود: آگاه‌سازی و هوشیاری نسل جوان با معضل اعتیاد هدف اصلی کمیسیون مبارزه با مواد مخدر است.
فرماندار مهاباد با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باید در سطح جامعه به یک فرهنگ عمومی و عام پسند تبدیل شود، اضافه کرد: توانمندی مردم و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید هدفمندتر و با برنامه‌ریزی جامع‌تری به کارگیری شود.
وی با اشاره به مضرات استعمال مواد مخدر و شیوع آن گفت: اعتیاد به عنوان پایه تباهی و نابودی یک جامعه باید مورد توجه و دقت مردم قرار گیرد تا در کنار مبارزه جدی جلوی مصرف آن و افتادن جوانان به دام اعتیاد گرفته شود.
به گفته این مسئول فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، آگاه‌سازی مردم به ویژه نسل جوان با خطرات و پیامدهای زیان‌بار موادمخدر، برنامه‌های ورزشی، ترویج و تبیین فرهنگ‌های اسلامی، تشویق و ترغیب جوانان به شرکت در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی، کنترل و برخوردهای مناسب و نرم با جوانان از شیوه‌هایی است که خانواده‌ها و مسئولان می‌توانند از به دام افتادن جوانان در دام اعتیاد جلوگیری کنند.
وی ابراز داشت: ایمن‌سازی مردم در جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر فقط با فرهنگ‌سازی و آموزش‌های پیشگیرانه و همچنین اشتغال پایدار و تقسیم عادلانه امکانات ممکن می‌شود.
تشکیل جلسات پرسش و پاسخ پیرامون معضل اعتیاد در مدارس تأثیر ورزش در پیشگیری از اعتیاد، برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی ویژه دهیاران، پخش برنامه‌های هشداردهنده از رسانه محلی از دیگر مواردی بود که در جلسه اعضای کمیسیون بررسی و مطرح شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول