اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش مرگ‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در هشت ماه نخست امسال 17 نفر در استان خراسان جنوبی بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش مرگ‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا نورس ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار داشت: از کل فوتی‌های سوء مصرف مواد مخدر در هشت ماه امسال 14 نفر مرد و سه نفر زن بوده‌اند.
وی افزود: این امر نشان دهنده این است که 18 درصد متوفیان زن و 82 درصد آنان مرد بود‌ه‌اند در حالی که کل تعداد متوفیان ناشی از اعتیاد در هشت ماه اول سال گذشته را مردان به خود اختصاص داده بودند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی تصریح کرد: بر اساس این آمار بیشترین فوتی‌های سوء مصرف مواد در هشت ماه نخست امسال با عدد 13 نفر مربوط به شهرستان بیرجند است و پس از آن شهرستان فردوس با سه فوتی و سرایان با یک فوتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
نورس گفت: تعداد کل متوفیات سوء مصرف مواد مخدر در سال گذشته 9 نفر بوده که پنج نفر آنان در نیمه اول سال و چهار نفر آنان در نیمه دوم سال جان باختند.
وی افزود: رتبه استان خراسان جنوبی در سال 1389 بین استان‌های کشور از نظر تعداد متوفیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر 27 بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی از اعتیاد به عنوان مرگ خاموش یاد کرد و گفت: مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها آنچنان آرام و خزنده در میان جوامع به ویژه جوانان در حال گسترش است که می‌توان گفت سونامی عصر حاضر نه بلاهای طبیعی و حوادث غیر مترقبه بلکه این مواد مخدر صنعتی و روان گردان‌هاست که با رویکردهای استعماری و به یغما بردن استعدادهای جوانان و جان و مال مردم می‌رود تا از آنها انسان‌های مهجور، بیمار، طرد شده، افسرده، متوهم و فاقد کار آمدی در عرصه‌های مختلف تولید کند.
نورس افزود: در چند سال اخیر با ورود مواد مخدر صنعتی، الگوی مصرف مواد از تریاک، شیره و حشیش به مصرف مواد صنعتی  مانند هروئین، کراک و شیشه تغییر کرده است و این مواد بر خلاف تصور عموم سریع‌تر از مواد سنتی اعتیاد آورند و به راحتی مصرف آن با وجود ناخالصی‌های سمی مرگ‌آور است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول