اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

نسبت 77 درصدی طرح به پژوهشگر در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق بررسی نتایج اقدامات و دستاوردهای پژوهشی در هشت ماهه سال 90، نسبت طرح به پژوهشگر در این دانشگاه 77 درصد است.

نسبت 77 درصدی طرح به پژوهشگر در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود مباشری عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی این دانشگاه، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 68 عنوان مقاله از سوی پژوهشگران این دانشگاه در مجلات معتبر داخلی و خارجی انتشار یافته است.
وی افزود: از این تعداد 44 مقاله در مجلات داخلی و 24 مقاله در مجلات خارجی به چاپ رسیده است.
مباشری خاطرنشان کرد: نسبت طرح‌های تحقیقاتی منطبق بر اولویت‌های دانشگاه در این بازده زمانی 70 درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال گذشته نسبت طرح‌های تحقیقاتی منجر به ارتقای سلامت مردم 98 درصد بوده است، افزود: امسال این رقم طی هشت ماه محقق شده است.
وی با اشاره به اهمیت پژوهش در جامعه گفت: تحقیق و پژوهش در زندگی انسان دارای نقش بسیار بااهمیتی است و بدون تردید می‌توان پیشرفت‌های بشر در طی دوران‌های مختلف تاریخ را مدیون پژوهش و تحقیق دانست.
مباشری با اشاره به آثار تولید علم و فناوری در جوامع بشری، گفت: امروز قدرت ملت‌ها و دولت‌ها به میزان زیادی به تولیدات علمی آن کشورها وابسته است.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه امروز ملت و کشوری قدرتمندتر است که تولید علم و دانش بیشتری داشته باشد، گفت: اگر بخواهیم استقلال کشورمان که حاصل خون شهداست حفظ کنیم باید در عرصه علم و فناوری پیشتاز باشیم.
وی تصریح کرد: امروزه همه کشورهای جهان برای دست یافتن به اهداف و آرمان‌ها، پیشرفت و توسعه، اختراع و ابتکار و روش‌های بهینه زندگی، تنها از پژوهش و تحقیق سود می‌جویند.
دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامائی، پـیراپزشکی، بهداشت و پرستـــاری بروجن بوده و با قریب یک هزار و 830  نفر دانشجوی روزانه و شبانه در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، پزشکی عمومی و تخصصی مشغول فعالیت است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول