اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد:

پیشرفت 80 درصدی شبکه انتقال آب شرب صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا از پیشرفت 80 درصدی پروژه شبکه انتقال آب شرب سالم از ماسوله رودخان فومن به صومعه‌سرا با صرف 15 میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

پیشرفت 80 درصدی شبکه انتقال آب شرب صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کریم شعبانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی در سالن فرمانداری این شهرستان با اشاره به دقت بیشتر مسئولان در ارائه شاخص‌های اجرایی خود، اظهار داشت: بی‌دقتی و عدم صحت در ارائه شاخص‌ها ضربه بزرگی به بخش مالی این شهرستان و استان وارد می‌کند.
وی با بیان اینکه مسئولان و مدیران مرتبط با پروژه‌های عمرانی باید توجه مضاعفی نسبت به کیفی‌سازی پروژه‌ها داشته باشند، افزود: مدیران اجازه ندهند پروژه‌ها در برخی مناطق ضعیف و غیر فنی اجرا شود.
فرماندار صومعه‌سرا درباره تخصیص اعتبارات عمرانی برای این شهرستان در سال جاری، تصریح کرد: امسال بالغ بر هفت میلیارد و 750 میلیون تومان برای ادامه اجرای پروژه‌های عمرانی به صومعه‌سرا اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: از این مقدار اعتبار، بالغ بر 5 میلیارد و 450 میلیون تومان به بخش عمرانی با اجرای 192 پروژه، 645 میلیون تومان از محل سه درصد نفت و گاز با انجام 15 پروژه عمرانی و 590 میلیون تومان نیز برای ارتقای شاخص توسعه روستایی با 10 پروژه اختصاص دارد.
شعبانی اعتبارات انجام امور زیربنایی پروژه‌های عمرانی صومعه‌سرا را نیز بالغ بر 415 میلیون تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به نزدیکی آغاز برنامه‌های دهه مبارک فجر، اذعان داشت: طبق دستور استاندار تمام دستگاه‌های اجرایی باید عملکرد خود در مدت قبل از روی کار آمدن دولت نهم و پس از آن را آماده کنند و در اختیار فرمانداری‌ها قرار دهند تا میزان توسعه و آبادانی‌ها در هر بخش و روستا با احتساب اعتبار هزینه شده آنها مشخص شود.
این مسئول، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام این شهرستان را احداث خط انتقال آب شرب سالم و معدنی از ماسوله رودخان فومن به سه بخش صومعه‌سرا و روستاهای آن دانست و گفت: اجرای کامل این پروژه مشکل آلودگی آب آشامیدنی شهروندان را برطرف می‌کند.
وی از پیشرفت 80 درصدی پروژه مذکور به صومعه‌سرا با صرف 15 میلیارد تومان اعتبار خبر داد و افزود: 20 درصد باقی مانده پروژه انتقال آب نیازمند 6 میلیارد تومان اعتبار جدید است.
شعبانی، احداث 21 حلقه چاه در مسیر ماسوله رودخان و 22 کیلومتر خط انتقال آب را از ویژگی‌های این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد: از مجموع 22 کیلومتر شبکه انتقال آب بالغ بر 12 کیلومتر احداث شده و 10 کیلومتر در حال ساخت است.
وی با اشاره به اجرای طرح فاضلاب شهری صومعه‌سرا و میزان پیشروی این طرح بیان داشت: تاکنون برای اجرای طرح فاضلاب شهری صومعه‌سرا بالغ بر 5 میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه شده که یک میلیارد و 300 میلیون تومان نیز در سال جاری به این طرح اختصاص یافته است.
به گفته فرماندار صومعه‌سرا، در حال حاضر 52 کوچه این شهرستان مشمول اتمام اجرای طرح فاضلاب شهری بوده‌اند.
وی، احداث کانال‌های اف3 را بخش دیگری از پروژه‌های در دست اقدام توسط جهاد کشاورزی صومعه‌سرا نامید و اذعان داشت: در مدت دو سال گذشته بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون تومان برای 80 کیلومتر احداث شبکه کانال‌های مذکور هزینه شده است.
شعبانی تصریح کرد: امسال بالغ بر دو میلیارد و 600 میلیون تومان برای انتقال و احداث کانال‌های اف3 برای 11 روستا با 36 کیلومتر مساحت اختصاص یافته است.
وی درباره اتمام فاز نخست پروژه مسکن مهر در صومعه‌سرا یادآور شد: تا پایان امسال 350 واحد مسکن مهر به همراه امتیاز تمام زیرساخت‌های آن به متقاضیان صومعه‌سرا تحویل داده می‌شود.
شعبانی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن مهر این شهرستان را در مجموع 79 درصد اعلام کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول