اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

حضور 500 صاحب‌نظر در جلسات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیش از 500 نفر از صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه در جلسات سند تحول بنیادین شرکت کردند.

حضور 500 صاحب‌نظر در جلسات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان عصر امروز در نشست خبری با محوریت سند تحول بنیادین اظهار داشت: مراحل تدوین سند تحول بنیادین شامل مبانی نظری، بیانیه ارزش‌ها و بیانیه مأموریت است.
فخریان افزود: چالش‌ها و چشم‌انداز و اهداف کلان و راهبردها، اهداف عملیاتی و راهکارها از جمله مراحل تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: منابع مورد استفاده در تدوین سند تحول بنیادین، به غیر از قرآن کریم، سندهای فرادستی شامل سند 20 ساله آموزش و پرورش و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام و نقشه علمی جامع کشور است.
فخریان گفت: بعد از برگزاری 20 جلسه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و 35 جلسه در شورای عالی آموزش و پرورش در دو کمیسیون حوزوی و علمی دانشگاهی در 5 مهر ماه به تصویب انقلاب فرهنگی رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: از فردا 22 آذرماه سند تحول بنیادین با حضور رئیس‌جمهور و مدیرا‌ن‌کل آموزش و پرورش سراسر استان‌ها در همایش سه روزه در تهران رونمایی می‌شود.
در ادامه جلسه طاهره عرفانیان دبیر ساختار آموزشی 6-3-3 برای سال تحصیلی 90 و 91 اظهار داشت: دوره ابتدایی با توجه به اینکه دوره زیر بنایی است و این مقطع سنی با فراگیری، یادگیری و ماندگاری همراه است، دارای اهمیت زیادی است.
عرفانیان افزود: در نظام آموزشی 6-3-3 دورۀ پنج ساله ابتدایی به شش سال ارتقا می‌یابد و با گذشت زمان و حذف دوره اول راهنمایی، نظام آموزشی به دو دوره متوسطه اول و دوم تغییر پیدا می‌کند.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: با همکاری اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس و خیرین مدرسه ساز، کمبود فضاهای احتمالی آموزشی را تجمیع و جبران می‌کنیم.
سپس سید حمید پیشنماز معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اعلام برنامه‌های هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش در آموزش و پرورش، امر تزئینی نیست، بلکه همۀ اقدامات این سازمان مبتنی بر چیستی و چرایی و چگونگی برنامه‌ریزی و تدوین می‌شود.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و نیروی انسانی افزود: امسال در هفته پژوهش از سوم تا ششم دی ماه در نمایشگاه بین‌المللی، آموزش معلمین و دانش‌آموزان و کارگاه پرسش و پاسخ و آزمون ضمن خدمت و جلسات آموزش پروپوزال نویسی را در دستور کار داریم.
پیشنماز گفت: برگزاری همایش‌هایی با محوریت تحول بنیادین و انتشار کتاب راهنمای عملی درس پژوهی برای معلمان و افتتاح سایت پژوهشکده عباس‌زادگان برای ارائه آثار علمی دانش آموزان و معلمان از جمله برنامه‌های نمایشگاه پژوهش است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اظهار داشت: رویکرد پژوهشی به یک هفته خلاصه نمی‌شود و در حقیقت هفته پژوهش یادآوری کردن و میثاق بستن است.
پیشنماز از افتتاح دانشگاه جامع فرهنگیان در مقاطع کارشناسی و
کارشناسی ارشد و دکترا از بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: یک دهم فرهنگیان در حدود دو هزار و 500 نفر در پردیس دانشگاه دخترانه و پسرانه پس از دریافت دفترچه و ثبت‌نام از طریق آزمون سراسری پذیرفته می‌شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول