اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد:

درآمدزایی 400 میلیارد ریالی رویشگاه‌های بنه در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: رویشگاه‌های بنه استان به وسعت 90 هزار هکتار برای استحصال روغن به ارزش 400 میلیارد ریال می‌تواند منبع ارتزاق حداقل 3 هزار و 500 خانوار باشد.

درآمدزایی 400 میلیارد ریالی رویشگاه‌های بنه در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید یوسف‌پور بعدازظهر امروز در دیدار با مدیران حفاظت محیط زیست این استان، اظهار داشت: بهبود وضعیت معیشتی مردم و توسعه بخش‎‌های مختلف در ارتباط با یکدیگر هستند، ولی در جریان توسعه باید کاری کنیم تا کمترین آسیب به محیط زیست در حال و آینده وارد شود.
وی با اشاره به احداث سد خرسان 3 در شهرستان لردگان، گفت: محیط زیست این استان تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم را به ‌منظور کاهش خسارات وارده بر محیط زیست با احداث این سد را به جد در دستور کار قرار داده است.
یوسف‌پور افزود: تأکید ما بیشتر بر جبران خسارت روستائیان و عرصه‌های طبیعی از سوی ذی‌نفعان است که در این باره جابجایی همراه با تامین معیشت و تامین آب ساکنان و نیز پرداخت خسارات زیست محیطی با تضمینی مناسب مورد توافق مسئولان قرار گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به پوشش جنگلی این استان، گفت: با وجود اینکه 51 درصد منابع جنگلی در شهرستان لردگان قرار گرفته است، ولی روند شدید تخریب جنگل و فرسایش خاک نگران کننده و قابل تأمل است.
وی جنگل‌های مستقر در شهرستان لردگان را به‎عنوان اصلی‎ترین ذخایر دانه‌زاد استان معرفی کرد و گفت: بهره‌برداری پایدار از این منابع راهکار حل بسیاری از مهم‎ترین معضلات در زمینه حفاظت از منابع جنگلی است.
یوسف‌پور افزود: رویشگاه‌های بنه استان به وسعت 90 هزار هکتار برای استحصال روغن به ارزش 400 میلیارد ریال می‌تواند منبع ارتزاق حداقل 3 هزار و 500 خانوار باشد.
وی وجود منابع آبی قابل توجه را به‎عنوان مهم‎ترین ظرفیت در لردگان دانست و گفت: در حال حاضر افزون بر 112 روستا در این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود، همچنین 40 روستا نیز در 48 ساعت فقط یک ساعت آب شرب دارند که این روند در نتیجه سوء مدیریت در برداشت از این منابع آبی شهرستان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشت خانمیرزا به‎عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی استان مطرح بوده است به‌علت برداشت بی‌رویه از منابع آبی زیر زمینی هم اکنون تبدیل به بحرانی‌ترین دشت استان شده است.
یوسف پور ادامه داد: با توجه به اینکه 80 درصد جمعیت روستایی و شهری شهرستان لردگان با مشکل کم آبی درگیر هستند و توسعه صنعت نیز در ارتباط با این موضوع است لزوم ایجاد طرح جامعی در خصوص مدیریت آب در شهرستان منطبق با رویکردهای استانی و ملی ضروری است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول