اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای برنامه‌ریزی دفتر مطالعات امور زنان:

نظریه ولایت فقیه بر مبنای تشکیل حکومت زمینه‌ساز مهدوی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای برنامه‌ریزی دفتر مطالعات امور زنان گفت: شیعیان باید در راستای زمینه‌سازی و کسب آمادگی برای ظهور حجت حق تلاش کنند زیرا امام خمینی(ره) نیز نظریه ولایت فقیه را بر مبنای حکومت زمینه‌ساز ظهور مطرح کرده است.

نظریه ولایت فقیه بر مبنای تشکیل حکومت زمینه‌ساز مهدوی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابراهیم شفیعی سروستانی در ششمین همایش جامعه مدرسین و مدیران، معاونین و مربیان پرورشی، مشاوران و دبیران دین و زندگی (ویژه خواهران) آموزش و پرورش استان قم که ظهر امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به عنوان نقش زنان در دوران غیبت و ظهور حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: زنان در سه دوره غیبت صغری، غیبت کبری و زمان ظهور نقش اساسی دارند.
وی افزود: در دوران غیبت صغری سه زن موجب حفظ جان آخرین امام شیعیان و انتقال امامت از امام حسن عسکری(ع) به ایشان شدند.
مدیرکل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های صدا و سیما با بیان اینکه نرگس خاتون، حکیمه خاتون و جده سه زنی بودند که نقش اساسی در دوران غیبت صغری ایفا کردند، گفت: نقش این سه تن در شرایط بحرانی آن دوران غیر‌قابل انکار است زیرا آنها موفق شدند جان امام را حفظ کرده و زمینه را برای ارتباط شیعیان با آن بزرگوار فراهم سازند.
وی این امر را افتخاری برای زنان برشمرد و خاطرنشان کرد: در دوران غیبت کبری نیز دو دسته وظیفه عمده بر دوش زنان نهاده شده است که نخستین مورد آن جزو وظایف عمومی همه منتظران بوده و دیگری اختصاص به زنان دارد.
شفیعی‌سروستانی افزود: وظایف عمومی منتظران صرف نظر از جنسیت بر دوش همه منتظران گذاشته شده است و همه افراد باید به تمام تلاش خود را در انجام آنها به نحو احسن بکار گیرند اما وظایفی نیز وجود دارد که مختص زنان بوده و بانوان مسلمان باید توجه کافی به آنها داشته باشند.
عضو شورای برنامه‌ریزی دفتر مطالعات امور زنان با بیان اینکه انتظار در مکتب شیعه به معنای عمل آگاهانه همراه با آمادگی و مجاهدت در سطوح مختلف فکری، اخلاقی و عملی است، تصریح کرد: برای ساختن آینده‌ای روشن بر اساس برنامه و نقشه الهی باید وظایف متعددی را انجام داد.
وی گفت: شناخت حجت خدا و امام عصر(عج) نخستین وظیفه عمومی تمام مسلمانان به ویژه شیعیان است ضمن اینکه همگان باید در زمینه پیراستگی از بدی‌ها و آراستگی به خوبی‌ها تلاش کنند.
شفیعی‌سروستانی پیوند با مقام ولایت را از دیگر وظایف عمومی منتظران برشمرد و خاطرنشان کرد: شیعیان باید در راستای زمینه‌سازی و کسب آمادگی برای ظهور حجت حق تلاش کنند زیرا امام خمینی(ره) نیز نظریه ولایت فقیه را بر مبنای حکومت زمینه‌ساز ظهور مطرح کرده است.
مدیرکل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های صدا و سیما به ضرورت پیروی از فقها و مراجع تقلید در عصر غیبت اشاره کرد و افزود: این امر برای جلوگیری از سرگردانی و انحراف شیعیان و نیز اتصال همیشگی آنها با امام عصر(عج) ضروری است.
وی تاکید کرد: دعا برای سلامتی امام زمان(عج) نباید ساده انگاشته شود زیرا تضرع به درگاه الهی برای تعجیل در فرج موجب نجات و در امان ماندن از فتنه‌های روزگار است و حضرت حجت(عج) نیز خود به شیعیان توصیه می‌کند که برای فرج او دعا کنند ضمن اینکه باید نام و یاد حضرت مهدی را نیز در جامعه زنده نگه داشت زیرا این کار یکی از اسباب حفظ ارتباط مستمر با آن حضرت است.
شفیعی‌سروستانی در ادامه به وظایف مخصوص زنان در عصر غیبت کبری اشاره کرد و گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی تعاریف ویژه‌ای از مفهوم انتظار و قرائت جدیدی از وظایف منتظران به ملت ایران ارائه داده است که می‌توان وظایف خاص هر گروه از اقشار جامعه مانند زنان را از آن استخراج کرد.
عضو شورای برنامه‌ریزی دفتر مطالعات امور زنان افزود: امام خمینی(ره) همواره بر تلاش برای تحقق قدرت اسلام در جهان و فراهم آوردن زمینه ظهور و توجه به وظیفه شرعی در این باره را مورد تاکید قرار داده و بر این نکته تصریح می‌کردند که در این راه نباید هراس به دل راه داد.
وی با اشاره به وظیفه همگان در تحقق قدرت اسلام در جهان ابراز کرد: تلاش در این راستا باید خستگی‌ناپذیر باشد و این همان معنای اجتهاد در طاعت است که در ادعیه مختلف وارد شده است.
شفیعی‌سروستانی وظیفه زنان در این مورد را تلاش برای تبیین و معرفی فرهنگ غنی اسلام در زمینه زن و خانواده دانست و افزود: دنیای غرب در مبارزه با ملت‌ها سه راهبرد اساسی را دنبال می‌کند که نخستین مورد آن نفی دیگران و تحقیر و نکوهش فرهنگ آنهاست ضمن اینکه در ادامه پروژه‌های خود سعی در گسترش فرهنگ غربی و نمایاندن دموکراسی لیبرال به عنوان جامعه موعود به جهانیان است.
مدیرکل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های صدا و سیما تاکید کرد: باید در برابر این راهبرد غرب نهایت تلاش خود را به کار گیریم و در این میان نقش زنان بسیار با اهمیت است زیرا این قشر از جامعه می‌توانند با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، هجمه‌ای علیه شیوه‌های غرب در زمینه روابط زن و مرد به راه اندازند.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی زنان غربی نیز به فمنیسم و نظام روابط زن و مرد در جوامع خود اعتقادی ندارند، گفت: در این مسیر نباید هراس داشت بلکه باید با ارائه الگوی موفق اسلامی در روابط زن و مرد به مقابله با دنیای غرب برخاست.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول