اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل کنگره شهدای روحانی:

وجود ولایت فقیه رمز بقای کشور است

خبرگزاری فارس: دبیرکل کنگره شهدای روحانی گفت: در وصیتنامه شهدا به صورت میانگین چهار بار کلمه ولایت فقیه ذکر شده که نشانگر این است، ولایت فقیه رمز بقا و تداوم کشور است.

وجود ولایت فقیه رمز بقای کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عصر امروز در جمع مردم شهرستان عنبرآباد اظهار داشت: مذهب شیعه امتیازاتی دارد که سایر مذاهب و مکاتب از آن بی‌بهره‌اند.
وی افزود: حرکت شیعه میان دو خط سبز انتظار و سرخ شهادت است و همواره باید در این مسیر گام بردارد.
ذوالنور تصریح کرد: خط سبز انتظار افقی روشن پیش روی ما قرار داده و آینده‌ای روشن را جلوه می‌دهد که امیدبخش است.
وی ابراز داشت: همچنین شیعه در سردرگمی، بی‌هدفی و پوچی قرار ندارد، زیرا خط سرخ شهادت هدایتگر وی است.
ذوالنور خاطرنشان کرد: هر آنچه ما داریم از این دو فرهنگ متعالی است، زیرا خط سبز انتظار خط موعودگرایی، مهدویت و اعتقاد به ظهورمنجی است و خط سرخ شهادت نیز با الگو قرار دادن قیام سید‌الشهدا (ع) امتداد پیدا می‌کند.
وی ابراز داشت: دشمن در جنگ نابرابر خود با ایران دو هدف تسخیر پایتخت و تجزیه ایران اسلامی را دنبال می‌کرد و اینگونه جنگ را به ما تحمیل کرد.
ذوالنور بیان داشت: آنان خط مرزی ایران را در خوزستان پشت شهر ماهشهر قرار دادند و آن را به عنوان عربستان آزاد یا استان چندم عراق نامگذاری کردند.
وی اذعان داشت: دنیای استکبار تمام توان خود را برای دستیابی دشمن به این اهداف بسیج کرد و تمام استان‌های مرزی ما را با شعارهای ناسیونالیسم، قومی و تجزیه‌طلبانه به حالت بحرانی درآورد.
ذوالنور با بیان اینکه استکبار همه پشتیبانی‌های سیاسی و مالی را برای رسیدن دشمن به هدفش فراهم کرد، گفت: ما طی هشت سال دفاع مقدس با یک کشور نجنگیدیم، بلکه با جهان استکبار در جنگ بودیم، همان‌گونه که در جمهوری اسلامی از 23 کشور دنیا در قالب ارتش بعث عراق اسیر داشتیم.
وی عنوان کرد: در عملیات والفجر 8 آسمان منطقه عملیات به آزمایشگاه انواع هواپیماهای پیشرفته دنیا که مواضع ما را بمباران می‌کردند، تبدیل شده بود.
دبیر کل یادواره شهدای روحانی اظهار داشت: اگر امروز مردم ایران در دنیا سربلند هستند به برکت شهادت‌طلبی، ایمان و معنویت مردم و رزمندگان است که در تاریخ رقم خورد.
وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در علوم مختلف افزود: امروز مراکز تولید علم دنیا مجبور هستند که اقرار کنند، ایران بیش از سه درصد علم دنیا را تولید می‌کند.
ذوالنور تصریح کرد: این واقعه بیانگر آن است که جوانان ما توانسته‌اند قله‌های مرتفع پیشرفت را با وجود همه کارشکنی‌های دشمنان فتح کنند.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند «وام‌دار کسی نشوید، زیرا اگر فرد وام‌دار دیگران شود، نمی‌تواند، حافظ منافع ملی باشد.
ذالنور اظهار داشت: در وصیت‌نامه شهدا به صورت میانگین چهار بار کلمه ولایت فقیه ذکر شده که نشانگر این است، ولایت فقیه رمز بقا و تداوم کشور است.
وی با بیان اینکه شهدا مظهر اقتدار ما هستند، ابراز داشت: در تمام جهان الگوهای کاملی از ایثار، مقاومت، ارزش‌های انسانی و اخلاقی مانند شهدا یافت نمی‌شود.
ذوالنور رمز موفقیت کشور را معنویت رزمندگان ذکر کرد و گفت: روحیه ولایتمداری شهدا بود که استکبار را شکست داد، اما استکبار درصدد است که آن را از ما بگیرد.
وی با اشاره به فرمان امام راحل در آزادسازی مهران اذعان داشت: ولی فقیه با پیام خود تکلیف‌آفرینی کرد و دفاع مقدس را عاشورایی ساخت.
ذوالنور با اشاره به اینکه امام خمینی فرمودند؛ «باید کسانی مانند مدرس را به مجلس بفرستید»، بیان داشت: نمایندگان مجلس باید با انگیزه خدمت و بدون از تعصب‌های حزبی و جناحی وارد مجلس شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول