اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل توسعه و آبادانی کرمان:

شرکت‌های هلدینگ ضامن توسعه اقتصادی هستند

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان گفت:‌ شرکت‌های هلدینگ با توجه به ماهیت کاربردی آن‌ها ضامن توسعه اقتصادی در استان کرمان هستند.

شرکت‌های هلدینگ ضامن توسعه اقتصادی هستند
سید‌ حمید‌رضا توحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: شرکت‌های هلدینگ با توجه به ماهیت کاربردی آن‌ها ضامن توسعه اقتصادی در استان کرمان هستند.
توحیدی تصریح کرد: صرفه‌جویی‌ها ناشی از مقیاس و نیز افزایش ارزش افزوده و هم‌افزایی توانایی‌ها در بازار و امکان ‌دستیابی به‌ منابع مالی بیشتر از ویژگی‌های شرکت‌های هلدینگ است.
وی بیان داشت: با توجه به ظرفیت بالقوه صنعتی استان کرمان در مقایسه با  سایر استان‌های کشور و نیز تنوع معادن‌، اهمیت حضور شرکت‌های هلدینگ در اقتصاد استان از ویژگی خاصی برخوردار است که می‌تواند در تعیین استراتژی و افزایش ضریب کارآیی سرمایه و همچنین کاهش ریسک در فعالیت‌های تجاری و تولیدی مثمر ثمر باشد.  
توحیدی خاطر‌نشان کرد: تک محور بودن در فعالیت‌های اقتصادی ضریب ریسک و خطر‌پذیری را بالا می‌برد، اما هلدینگ می‌تواند با ایجاد توازن و هماهنگی و کاهش خطرات ریسک سرمایه، سرمایه‌گذاران در سطح کلان را ترغیب کند تا از این ساختار برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری خود استفاده کنند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان کرمان عنوان کرد: افزایش سرمایه‌گذاری در استان کرمان منوط به گسترده شدن فعالیت‌های اقتصادی و باز بودن مجاری این فعالیت‌ها برای مجموعه‌های هلدینگ است که با استراتژی کلان خود می‌توانند، توان بالا در ورود به بازارهای ثانویه را‌ بررسی و مدیریت و سپس اقدام کنند. 
وی گفت: کاهش ریسک خطر سرمایه منجر به هم‌افزایی در واحدهای تولیدی و صنعتی است که به طبع آن کاهش هزینه و افزایش در‌آمد را به دنبال دارد و به نحوی این رویه رشد و شکوفایی را نیز در پی دارد که در حال حاضر نیاز استان کرمان است.  
توحیدی افزود: افزایش توانایی سازمانی در بازار، اعم از تعیین قیمت، افزایش سهم بازار، تعیین میزان عرضه، تأثیرگذاری بر تقاضا و  دستیابی به منابع مالی بیشتر و تخصیص بهینه این منابع در سرمایه‌گذاری‌ها است که افزایش ضریب کارایی سرمایه را بالا می‌برد و می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی و از بین رفتن بیکاری و ایجاد اشتغال کمک کند.
وی عنوان کرد: با انجام مراحل فوق ارزش سهام شرکت هلدینگ در هر یک از شرکت‌های فرعی به هلدینگ منتقل و شرکت هلدینگ آماده واگذاری به بورس می‌شود به این ترتیب سرمایه‌گذاران بیشتری تمایل به خرید سهام شرکت هلدینگ دارند، نتیجه آنکه اداره شرکت‌های بزرگ به شیوه هلدینگ بسیار اثربخش است به شرط آن که ساختار هلدینگ به درستی و براساس قواعد و قوانین شکل بگیرد و هلدینگ به عنوان بازوی توانمند توسعه اقتصادی باور شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول