اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل:

10 اکیپ راهداری در گردنه‌های اردبیل مستقر شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل گفت: در قالب طرح زمستانی راه و ترابری 10 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی با اولویت گردنه‌های صعب‌العبور مستقر شدند.

10 اکیپ راهداری در گردنه‌های اردبیل مستقر شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد کریم هدایتی پیش از ظهر امروز در مراسم شروع به کار طرح زمستانی راه و ترابری استان اردبیل اظهار داشت: در قالب این اکیپ‌ها 365 نفر از پرسنل راهداری با مجهز شدن به جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها حضور داشته و به ارائه خدمات می‌پردازند.
وی گفت: این طرح تا 15 فروردین ماه سال 91 اجرایی می‌شود به طوری که بعد از اتمام طرح زمستانی به سرعت طرح نوروزی راه و ترابری نیز با حضور همین تعداد اکیپ راهداری و نیروهای فعال آغاز می‌شود.
این مسئول به ویژگی ممتاز اجرای این طرح در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: امسال یکی از مسیرهای مواصلاتی مهم و ارزشمند به مجموع فعالیت راهداران افزوده شده است که آن هم مربوط به محور اردبیل ـ سرچم است.
هدایتی بیان داشت: با افتتاح این راه به صورت رسمی در طول روزهای آینده به طول 130 کیلومتر در حوزه استحفاظی اردبیل راهداران در فصل زمستان مستقر شده و ارائه خدمات می‌کنند.

* 500 امدادگر هلال احمر در طرح زمستانی مشارکت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این مراسم از استقرار 17 پایگاه ثابت و سیار در گردنه‌های برفگیر و صعب‌العبور استان اردبیل با هدف امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی خبر داد.
بهرام غیبی اظهار داشت: در این پایگاه‌ها بیش از 11 خودروی کمک‌دار و 500 نفر نیروی امدادگر به کارگیری شده‌اند تا بتوانند وظیفه محول شده را به موقع و به خوبی‌ انجام دهند.
وی با توصیه به رانندگان عبوری از محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه‌های صعب‌العبور و کوهستانی برای مجهز شدن خودروهای خود به امکانات زمستانی از آنها خواست؛ وسایل گرمایشی و زیستی مناسب همچون پتو و مواد غذایی خشک را با خود به همراه داشته باشند.
 
* کاهش 38 درصدی تلفات جاده‌ای در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده انتظامی استان اردبیل در آغاز این طرح زمستانی اظهار داشت: در هشت ماهه امسال تلفات جاده‌ای در استان اردبیل بیش از 38 درصد کاهش یافته است
سردار علی روستایی با بیان اینکه طرح زمستانی با همکاری نیروهای راهدار، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و ... امسال با یک شکل متفاوت‌تر نسبت به سال‌های گذشته اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: مجهز شدن نیروهای پلیس و امداد به امکانات و تجهیزات جدید سبب می‌شود تا سرعت امدادرسانی و کاستن از تلفات جاده‌ای و رانندگی را شاهد باشیم.
وی به زمان اجرای این طرح از 20 آذر تا 25 اسفند ماه اشاره کرد و افزود: در این طرح پلیس راه نیز با بسیج تمام امکانات و تجهیزات اعم از راه و ترابری، امداد و نجات، هلال احمر، اورژانس و ... مشغول فعالیت بوده به طوری که اکیپ ما متشکل از 350 تیم خودرویی و گشتی در 95 روز کاری و محاسبه 720 نفر روز فعالیت در گردنه‌های صائین، اسالم و حیران مستقر می‌شوند.
در این مراسم معاون عمرانی استاندار اردبیل نیز از تلاش دولت برای ایمن‌‌سازی جاده‌ها و کاهش تلفات و خسارت در محورهای مواصلاتی خبر داد.
ایرج بیگدلو خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه اقدامات لازم برای رسیدن به این هدف درست و دقیق طراحی شده که با اجرایی شدن آن شاهد رونق و توسعه ایمنی در جاده‌ها خواهیم بود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول