اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای صدور کارت صنعتگری؛

عشایر مانه و سملقان آزمون گلیم‌بافی دادند

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مانه و سملقان از برگزاری آزمون گلیم‌بافی در محله عشایری یکجانشین قلیچ قامیش این بخش خبر داد.

عشایر مانه و سملقان آزمون گلیم‌بافی دادند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی داوری اظهار داشت: با توجه به اینکه اهالی محله عشایری یکجانشین قلیچ قامیش در رشته‌های جاجیم و گلیم بافی فعالیت دارند آزمونی برای صدور کارت صنعتگری به این افراد برگزار شد.
وی اضافه کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون گلیم‌بافی 350 نفر بود که پس از قبولی در آزمون کارت صنعتگری آن‌ها صادر می‌شود.
داوری در ادامه به بحث اشتغال خانگی شهرستان مانه و سملقان اشاره کرد و گفت: تعهد اشتغال این شهرستان در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 250 نفر است.
وی ادامه داد: از این تعداد 100 نفر در بخش شهری و 150 نفر در بخش روستایی بوده که 135 نفر معادل 54 درصد فرصت شغلی در رشته‌های گلیم و بافتنی‌های سنتی بوده است.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مانه و سملقان همچنین از برگزاری کلاس‌های ترم پاییز مرکز آموزش صنایع دستی این شهرستان خبر داد.
وی اظهار داشت: این کلاس‌ها که در روستاهای مانه و سملقان برگزار می‌شود شامل کلاس گلیم بافی در مقطع مقدماتی و پیشرفته در روستای مهمانک بخش مرکزی، کلاس معرق در روستای کشانک بخش سملقان و در شهر پیش قلعه بخش مانه کلاس آموزشی رودوزی سنتی و معرق چوب در حال برگزاری است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول