اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 92؛

70 درصد جمعیت روستایی زنجان از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال 92 حدود 70 درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

70 درصد جمعیت روستایی زنجان از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند
سعید عسگریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: توسعه گاز‌رسانی در این  استان با هدف توزیع یکسان انرژی در همه شهرستان‌ها انجام می‌شود.
وی با مطلوب ارزیابی کردن توزیع گاز به عنوان سوخت پاک و در دسترس افزود: در حال حاضر 98 درصد جمعیت شهری و 30 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال 92 همه شهرها و 70 درصد جمعیت روستایی استان زنجان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با همت کارکنان خدوم شرکت گاز زنجان در بخش گاز رسانی به شهرهای استان بالاتر از نرم 95 درصدی کشور قرار داریم، تصریح کرد: در بخش گاز رسانی به روستاها نرم کشور 51 درصد است که با فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم و با برنامه‌ریزی دقیق تا دو سال آینده در این بخش نیز بالاتر از میانگین کشوری قرار می‌گیریم.
عسگریان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرا توسعه گاز رسانی در همه شهرستان‌های استان به میزان برابر است، خاطرنشان کرد: ارائه هر چه بهتر خدمات به مشترکان گاز طبیعی از افتخارات و از مهم‌ترین وظایف شرکت گاز است که به برکت جمهوری اسلامی ایران و همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت هم اکنون در اجرای گاز رسانی به شهرها و روستاها گام‌های موثری برداشته شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان افزود: در حال حاضر فعالیت‌های شرکت گاز استان در امر گاز‌ رسانی به سه شهرستان خدابنده، طارم و ماهنشان متمرکز شده است.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر از 19 شهر استان، 15 شهر بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی هستند، گفت: عملیات گاز‌ رسانی یک شهر آغاز و عملیات طراحی سه شهر چورزق، گرماب و زرین‌رود نیز در دست اقدام است.
عسگریان افزود: در بخش گاز رسانی به روستاها نیز از 939 روستای استان، در حال حاضر 115 روستا بهره‌مند از گاز طبیعی هستند و عملیات گاز رسانی به 118 روستا در دست اجراست.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین با اشاره به اجرای مصوبات دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت خاطرنشان کرد: از مصوبه تامین گاز 246 روستای استان تا پایان سال 92، در حال حاضر 27 روستا گازدار، 118 روستا در دست اجرا و عملیات گازرسانی 101 روستا نیز در دست طراحی است.
وی در بخش گاز رسانی به صنایع نیز از بهره‌مندی دو ناحیه فعال صنعتی در استان خبر داد و افزود: از 11 شهرک صنعتی 10 شهرک بهره‌مند بوده و عملیات گاز رسانی به یک شهرک نیز در دست اقدام است.
عسگریان از اعلام آمادگی این شرکت به منظور گاز رسانی به صنایع خبر داد و لزوم این امر را مراجعه به موقع و درخواست واحدهای صنعتی دانست.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در پایان با اشاره به افزایش 15 درصدی مشترکین نسبت به سال گذشته و کاهش هشت درصدی گاز در آبان امسال، با قدردانی از همکاری همیشگی مردم استان بر لزوم صرفه‌جویی و رعایت اصول ایمنی و مصرف بهینه این نعمت خدادادی تاکید کرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول