اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم تاکید:

نقش مخرب عرفان‌های کاذب در جامعه

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: عرفان‌های کاذبی که امروز گاهی انسان می‌بیند در جامعه بعضی از آن‌ها دم می‌زنند، این‌ها بدون تردید انحراف است.

نقش مخرب عرفان‌های کاذب در جامعه
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محسن صفدری در مراسم سوگواری اباعبدلله‌الحسین (ع) در حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: یکی از راه‌های رسیدن به خدا توجه به عالم معنا و منصرف شدن از عالم ماده است.
وی با اشاره به اینکه انصراف از عالم ماده به این معنا نیست که این دنیا و زندگی دنیا را فراموش کنید، افزود: قرآن می‌فرماید "نصبتان را از دنیا فراموش نکنید، اما بدانید دنیا معبر است و محل اقامت نیست".
صفدری افزود: دنیا یک پل است که باید از روی پل عبور کنید، اینجا جای اقامت نیست و باید بدانید که این مدت کوتاهی است و به زودی تمام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه باید عالم معنا را باور کرد و راه رسیدن به خدا را از کسانی بیاموزیم که خدا قرار داده است، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به بهانه معرفت و خود‌سازی به دنبال هر کسی برویم، این عرفان‌های کاذبی که امروز گاهی انسان می‌بیند در جامعه بعضی از آن‌ها دم می‌زنند، این‌ها بدون تردید انحراف است.
صفدری گفت:‌ خداوند ‌در قرآن فرمودند، برای مردم دنیا لذت‌های دنیای تزیین شده است.
وی افزود: تقوا سکوی پرواز برای رسیدن به همه کمالات الهی است و قرآن تنها به درد کسانی می‌خورد که با تقوا هستند و کسانی که تقوا ندارد و سراسر زندگی آنان را آلودگی فرا گرفته و بی‌مهابا گناه می‌کنند، قرآن نمی‌تواند برای آن‌ها کاری انجام دهد.
استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: قرآن هدایت‌گر است، نه برای همه انسان‌ها، بلکه از کسانی دستگیری می‌کند و راه را به آن‌ها نشان می‌دهد که پاک باشند.
صفدری گفت: ‌قرآن می‌فرماید، آن‌های که پاک باشند می‌توانند با این قرآن ارتباط پیدا کنند، دل‌های آلوده، جان‌های نا‌پاک، چشم‌های ناپاک چنین آدم‌های ناپاکی نمی‌تواند از قرآن بهره بگیرند، قرآن پاک است.
وی افزود: گناه بزرگ‌ترین مصیبتی که برای ما به بار می‌آورد این است که راه استفاده معنوی از قرآن را به روی ما می‌بندد و ما گاهی گناه را دسته کم می‌گیریم.
صفدری افزود: قرآن به عنوان یک قانون فرمود، هرکسی در هر شرایطی با هر پیشینه‌ای به خدا دل بدهد خدا او را کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: گاهی اوقات که در زندگی کم می‌آوریم به این دلیل است که بلد نیستیم، 100 ‌درصد به خدا دل توکل کنیم و با توکل به خدا تلاش کنیم ‌و اگر دل به خدا دهیم و تلاش کنیم، خدا هم ما را یاری می‌کند.
صفدری افزود: اگر در زندگی‌ درست عمل و درست به خدا اعتماد کنیم، موفقیت ما را خدا تضمین می‌کند.
‌وی بیان کرد: نخستین توصیفی که قرآن از اهل تقوا دارد می‌فرماید «آن‌هایی که غیر‌ عالم را باور دارند و ایمان به معنی باور کردن خدا است». 
وی اظهار داشت: اگر ایمان به خدا داشته باشیم، بسیاری از دلهره‌ها در زندگی‌مان کم می‌شود.
استاد حوزه افزود: هنر مجالس امام حسین (ع) و اهل‌ بیت (ع) این بود که خدا را با‌ور کنیم.
صفدری تصریح کرد: آدم با تقوا خدا را باور دارد و چنین فردی نمی‌تواند لقمه حرام بخورد و به زیر دستانش ظلم کند.
وی افزود: بد زبانی گناهی است که مانع رسیدن ما به تقوا می‌شود و ایمان آدم را می‌سوزاند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول