اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد آیت‌الله مکارم از ترویج عرفان‌های کاذب

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم نسبت به ترویج برخی عرفان‌های کاذب در برنامه‌های رسانه ملی هشدار داد.

انتقاد آیت‌الله مکارم از ترویج عرفان‌های کاذب
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی بامداد چهارشنبه در احیا سومین شب قدر که در مسجد امیرالمومنین قم برگزار شد، از ترویج برخی عرفان‌های کاذب در برنامه‌های صدا و سیما انتقاد کرد و اظهار داشت: در یکی از برنامه‌های رسانه ملی صفاتی طیهور و طیهار به خداوند نسبت داده شد که چنین مسئله‌ای وجود ندارد.
وی افزود: در لغات عربی جست‌وجو کردیم و چنین لغتی به هیچ عنوان وجود ندارد.
این مرجع تقلید ضرورت نظارت بیش از پیش فضلا و روحانیون بر رسانه ملی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: نباید چنین مسائل بی‌پایه‌ای مطرح شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله ذکر در دین مبین اسلام اشاره و تصریح کرد: ذکر باید همواره با تزکیه درونی و تصفیه روحانی باشد تا موجب شود که انسان نجات یابد.
‌مکارم‌شیرازی به شب قدر و اهمیت این شب اشاره کرد و افزود: احتمال اینکه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب قدر باشد بیشتر است و باید از این شب غافل نشویم.
وی با ذکر برخی از اعمالی که در شب قدر نسبت به انجام آن سفارش شده است، ادامه داد: بهترین اعمال در شب قدر توجه به مذاکراتی علمی دینی است.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به نامه 47 نهج‌البلاغه اشاره کرد و با اشاره به توصیه‌های حضرت علی(ع) در این نامه گفت: علی(ع) ما را به تقوا توصیه می‌کنند و باید به درک درستی از این گوهر گرانبها برسیم.
وی با بیان اینکه در آیات و روایات دینی ما نیز بر مسئله تقوا تاکید بسیاری شده است، گفت: اگر تقوا را در زندگی خود پیشه کنیم، شاهد نزول برکات آن خواهیم بود.
‌مکارم‌شیرازی تاکید کرد: تقوا انسان را از پیچ ‌و خم‌های زندگی رها کرده و به نوعی تقوا بهترین توشه برای آخرت به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه فرد با تقوا به درک درستی از حق و باطل می‌رسد، ادامه داد: کسی که می‌گوید شیعه علی است، باید سعی کند که به خصوصیات علی(ع) نزدیک شود، چرا که ایشان حاضر نبود ارزنی را از دهان مورچه‌ای به ناحق بگیرد.
این مرجع تقلید توجه به نظم در زندگی را از دیگر نکات مورد تاکید امام علی(ع) عنوان و خاطرنشان کرد: پرهیز از اختلافات از دیگر نکات مورد تاکید است ولی متاسفانه برخی اختلافات آن را شعله‌ور می‌کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول