اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد:

بدل‌سازی حربه اصلی عرفان‌های نوظهور است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدل‌سازی و مشابه‌سازی حربه و تکنیک اصلی عرفان‌های کاذب و نوظهور است.

بدل‌سازی حربه اصلی عرفان‌های نوظهور است
حجت‌الاسلام حافظ ثابت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: در عصر آخر‌الزمان رسالت همه دلسوزان اسلام و قرآن بسیار سنگین است و اگر در این زمینه به‌هوش نباشیم بدون شک در دام دشمن خواهیم افتاد.
مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: عرفان‌های نوظهور به‌لحاظ سرخوردگی مردم از مکاتب مادی در جوامع عرض اندام می‌کنند و از این طریق انسان تشنه حقیقت را به سمت خود جذب می‌کنند.
وی با بیان اینکه هدف و انگیزه اصلی فرقه‌ها و مکاتب نوظهور مخالفت و مبارزه با اسلام است، تصریح کرد: اسلام مردم را به خدای یگانه دعوت می‌کند ولی عرفان‌های نوظهور مردم را به بی‌خدایی دعوت کرده یا دیگران را به سمت خود می‌خوانند.
مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همه ما نیاز به ارضای فطرت خداجوی خود داریم که اگر پاسخی برای این نیاز پیدا نکنیم ممکن به هر سمتی و هر ندایی توجه نشان دهیم.
این مسئول فرهنگی با اشاره به برخی ادعاهای این مکاتب بیان کرد: برخی از عرفان‌های نوظهور و رهبران آنها بدون شرم و تعارف خود را پیامبر عصر حاضر می‌خوانند و از مردم می‌خواهند که دستورات آنها را رعایت کنند.
ثابت تصریح کرد: برخی فرقه‌ها رهزن باورهای جوانان شیعه هستند که اگر هوشیار نباشیم و برنامه‌های متقابل فرهنگی در این جبهه جنگ نرم نداشته باشیم شاهد خواهیم بود که بسیاری از جوانان شیعه به سمت این عرفان‌ها گرایش پیدا می‌کنند.
وی تخریب تدریجی باورها را خصوصیت اصلی جنگ نرم دانست و تاکید کرد: وارد شدن خسارت در جنگ نرم تدریجی و درازمدت است ولی درمان و التیام آنان جبران‌ناپذیر است.
مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در جنگ سخت اگر شهری ویران شود می‌توان آن را از نو ساخت ولی ساختن باور و اندیشه بسیار سخت خواهد بود که از این منظر باید مراقب نقشه‌های دشمن باشیم و نگوییم چون اکنون خساراتی مشاهده نشده پس خطری ما را تهدید نمی‌کند.
ثابت ترویج و نهادینه شدن اندیشه‌های رفتاری و گرایشی را عامل مهمی برای نرفتن جوانان ما به سمت چراغ سبز دشمن و عرفان‌های نوظهور دانست.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول