اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

منابع درخواستی کتاب من به 23 هزار رسید

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: منابع درخواستی از طریق سامانه کتاب من از ابتدای سال تا کنون به 23 هزار و 847 نسخه رسید.

منابع درخواستی کتاب من به 23 هزار رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کاربردی در توسعه فرهنگ مطالعه و اعتلای عدالت فرهنگی جامعه، اجرای طرح «کتاب من» در سراسر کتابخانه‌های عمومی این استان است.
وی افزود: در این طرح اعضای کتابخانه‌های عمومی در نقاط مختلف هنگام مراجعه به کتابخانه‌های محل عضویت خود، چنانچه کتاب مورد نظرشان موجود نباشد، می‌توانند با تکمیل فرم ویژه‌ای، کتاب مورد نظر خود را درخواست کنند که این درخواست از طریق سامانه اینترنتی«کتاب من» ketabeman.iranpl.ir به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کتاب مورد نظر به کتابخانه‌ها ارسال می‌شود.
رحیمی از جمله اهداف این طرح را ترویج فرهنگ مطالعه در راستای عدالت فرهنگی در میان آحاد مختلف مردم عنوان کرد و گفت: جذب جامعه علمی استان شامل استادان، دانشجویان محققان به کتابخانه‌های عمومی و همچنین ایجاد فضایی پویا در محیط کتابخانه‌ها و تعاملی دو سویه میان اعضا و کتابخانه در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه از دیگر اهداف این طرح است.
دبیر نهضت مطالعه مفید خراسان شمالی اظهار داشت: سامانه کتاب من دارای نرم افزاری است که به طور اختصاصی برای این کار توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طراحی شده است و امکانات فراوانی برای عملیاتی شدن در اختیار کتابداران و مجریان این طرح قرار می‌دهد.
وی  تعداد منابع درخواستی از طریق سامانه کتاب من از ابتدای سال تا کنون را  23 هزار و 847 نسخه عنوان کرد و گفت: تعداد کل اعضای عضو این سامانه در استان 14 هزار و 714 نفر بوده که از این تعداد، بیشترین سفارش منابع مربوط به شهرستان اسفراین با 14 هزار و 192 نسخه و بیشترین عضو مربوط به شهرستان‌های فاروج با چهار هزار و 261 نسخه و بجنورد با سه هزار و 692 نسخه است.
رحیمی خاطرنشان کرد: به کمک این نرم افزار، ظرفیت سفارش کتاب افزایش یافته و پژوهشگران و اهالی کتاب، نیازی به مراجعه با مراکز شهرهای بزرگ و صرف هزینه‌های زمانی و مالی ندارند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول