اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه هرمزگان:

تفاهمنامه‌های پژوهشی در حد نمادین باقی مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: تفاهمنامه‌های پژوهشی که طی سال‌های گذشته با دانشگاه‌های استان امضا شده در حد نمادین و همان امضا باقی مانده است.

تفاهمنامه‌های پژوهشی در حد نمادین باقی مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد نوحه‌گر در نشست کار گروه تحول اداری و فناوری هرمزگان که با محوریت پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: هرمزگان از چهار ظرفیت کلان و مطرح برخوردار است که متاسفانه در ابعاد پژوهشی تنها تمرکز بر روی بخش صنعت است.
وی با بیان اینکه باید به وجوه کشاورزی، حمل و نقل، اقتصاد و گردشگری استان نیز در امور پژوهشی توجه کرد، افزود: متاسفانه در زیرساخت‌ها و زیربناهای پژوهشی در استان دارای مشکل هستیم.
رئیس دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه مدیران واحدهای صنعتی در استان در امور پژوهشی دانشگاه‌های استان را نمی‌بینند و به حساب نمی‌آورند، برای انجام امور پژوهشی دست به دامن دانشگاه‌های مرکز و دیگر دانشگاه‌های خارج از استان می‌شوند در حالی که در استان نیز پژوهشگران و محققان قابلی طی سال‌های اخیر وارد عرصه پژوهشی شده‌اند.
نوحه‌گر با بیان اینکه در استان پژوهشگران زیادی وجود دارد، یادآور شد: در استان گردش نخبگی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در هرمزگان 90 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، بیان داشت: از آنجائی که بیش از 60 درصد این رقم ورودی‌های سال 84 به بعد هستند، اضافه کرد: هرمزگان دیگر استانی نیست که با کمبود پژوهشگر، دانشجو، محقق و فارغ‌التحصیل در رده‌های بالا باشد.
رئیس دانشگاه هرمزگان تاکید کرد: اگر در هرمزگان خواهان کمک به حوزه‌ها و ظرفیت‌های مذکور هستیم باید گردش نخبگی داشته باشیم.
نوحه‌گر با بیان اینکه طی سال گذشته تفاهمنامه‌های پژوهشی از طرف برخی از دستگاه‌ها با دانشگاه‌های استان بسته شد، ادامه داد: این تفاهمنامه‌ها در حد امضا و نمادین باقی مانده است.
وی همچنین یادآور شد: نمی‌خواهیم تمام تقصیرات را بر گردن واحدهای صنعتی، تولیدی و دیگر واحدهای نیازمند به پژوهش بیاندازیم چرا که ما دانشگاهیان نیز تاکنون نتوانسته‌ایم تمام توان خود را در حوزه‌های پژوهش به بخش‌های مختلف نشان داده و از این طریق اعتمادسازی کنیم.
نوحه‌گر در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: زمانی که کل اعتبارات مربوط به تهیه تجهیزات و امکانات پژوهشی دانشگاه هرمزگان برابر با 490 میلیون تومان است، چطور می‌توان امور پژوهشی را به نحو دلخواه پیش برد.
وی افزود: باید شرکت‌های دولتی مایحتاج پژوهشی مراکز علمی را تامین و از طرفی دیگر نیز این مراکز نیازهای پژوهشی شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف را تامین کنند.
نوحه‌گر با بیان اینکه توسعه منابع انسانی نیاز به زیرساخت دارد، اضافه کرد: بر این عقیده‌ایم که تربیت نیروی انسانی بدون توجه به پژوهش امری عبث است.
رئیس دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه تمام دانشگاه‌های استان توان انجام امور پژوهشی را دارند، افزود: از بخش‌های سیاست‌گذار نیز خواهش داریم که به پژوهش به صورت نقطه عطفی نگاه کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول