اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

فعالیت 170 طرح پژوهشی علوم پزشکی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فعالیت 170 طرح علمی و پژوهشی در این دانشگاه خبر داد.

فعالیت 170 طرح پژوهشی علوم پزشکی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت روز دانشجو، اظهار داشت: پژوهش یکی از اساسی‌‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور بوده و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.
وی با بیان اینکه پژوهش یکی از محورهای مهم و ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌رود، افزود: اگر پژوهشی صورت نگیرد دانش بشری افزایش نمی‌یابد و دچار سکون و رکود می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه توان هر کشوری به میزان پژوهش در آن کشور بستگی دارد، گفت: بدون تردید انسان امروز از نتایج تلاش و مطالعه و کنجکاوی انسان دیروز تغذیه می‌شود. 
وی با بیان اینکه توانمندسازی پژوهشگران و ارتقای مجله علمی دانشگاه‌ از سیاست‌های راهبردی توسعه تحقیقات دانشگاه در کوتاه ‌مدت است، بیان داشت: راه‌اندازی و توسعه مراکز تحقیقاتی و تقویت همکاری‌های بین بخشی از سیاست‌های بین مدت دانشگاه قلمداد می‌شود.
بهبودی، توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی و همکاری‌های علمی با مراکز معتبر بین‌المللی را از سیاست‌های راهبردی توسعه تحقیقات این دانشگاه بیان کرد.
وی در ادامه تعداد بیمارستان‌های گیلان را 22 باب عنوان کرد و افزود: 22 بیمارستان غیردانشگاهی دولتی در استان فعالیت می‌کنند ضمن اینکه 17 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعال است. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اعضای هیئت علمی این دانشگاه را 346 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد هشت نفر استاد، 40 نفر دانشیار، 145 نفر استادیار و بقیه در گروه مربیان دانشکده‌های پرستاری، مامایی و پیراپزشکی گیلان فعالیت می‌کنند. 
وی، با تاکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به لحاظ نیروی انسانی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، متذکر شد: 760 نفر پزشک متخصص در سطح استان فعالیت می‌کنند. 
بهبودی، چشم‌انداز آینده پزشکی گیلان را مطلوب خواند و بیان داشت: بیمارستان‌های دیلمان، املش، سیاهکل و شفت تا با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث هستند. 
وی، به سایت دانشگاهی لاکان اشاره کرد و یادآور شد: حدود 200 هکتار زمین از سال 1370 توسط وزارت جهاد کشاورزی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و دانشکده‌های جدید را در این محل مستقر می‌کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه دانشجویان باید ارتقای فرهنگی و استقلال فکری خود را حفظ کنند، اظهار داشت: لازمه پیشرفت دانشجویان در زمان تحصیل ورود به عرصه‌های تحقیق و پژوهش است.
وی اذعان داشت: دانشجویان باید با توکل بر خدا و هدف خدمت به مردم در راستای ارتقای اهداف علمی جامعه گام بردارند. 
بهبودی، با اشاره به حمایت از طرح‌های پژوهشی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بیش از 170 طرح علمی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی استان فعال شده است.
وی، تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشگی گیلان را 17 مرکز عنوان کرد و بیان داشت: با دریافت مجوز دانشکده داروسازی تعداد دانشکده‌های این دانشگاه علوم پزشکی به هشت دانشکده می‌رسد. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول