اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران:

زیر پرچم ولایت هستیم، امید است سرباز ولایت باشیم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: خون شهدا ضامن نظام اسلامی ماست و افتخار ما این است که زیر پرچم ولایت هستیم، امید است سرباز ولایت نیز باشیم.

زیر پرچم ولایت هستیم، امید است سرباز ولایت باشیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسحاق صلاحی شامگاه گذشته در دیدار از خانواده فرمانده تیپ یکم از لشکر امام حسین (ع)، شهید جاوید‌الاثر علی قوچانی اظهار داشت: سخن گفتن در این حال و فضا بسیار سخت است، من بخشی از عمرم را در بین بچه‌های لشکر نجف اشرف بوده‌ام و بچه‌های رزمنده اصفهان را دارای حال و هوای معنوی خاصی می‌دانم.
وی افزود: فضای امروز فضای خاصی است زیرا بیشتر همراهان من از بچه‌های جبهه و جنگ هستند که در سازمان اسناد به فعالیت مشغولند، ما هر جا در زندگی کم می‌آوریم به شما پناه می‌آوریم زیرا خانواده شهدایی مانند شما هم توانستید خود را از آسیب‌های زمانه حفظ کنید و هم می‌توانید بازماندگان از شهدا در این عرصه نگاه دارید.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه فرزند شما را خدا پذیرفته و معامله پرسودی کردید، تاکید کرد: ما حسرت می‌خوریم که خدا ما را نپذیرفت و نتوانستیم همراه شهدا برویم اما تقدیر این بوده که بمانیم و در جایی دیگر امتحان شویم.
وی اضافه کرد: این دیدار گرچه  برای شما مایه زحمت است اما برای ما فرصتی است که وقتی از این خانه بیرون می‌رویم ضمانتی از شهیدان بگیریم که کارهایمان را صحیح انجام داده و آنچه مرضی آنهاست انجام دهیم زیرا اگر آنها ما را فراموش نکنند ما فراموش نمی‌شویم.
صلاحی حضور در این مجلس را سر آغازی برای هدایت بیشتر و خدایی شدن برشمرد و بیان داشت: گاهی احساس می‌کنیم زندگی ما با بطالت پیش می‌رود ولی در چنین موقعیتی احساس سبک‌بالی می‌کنیم، همه امید ما به این است که زیر پرچم ولایت هستیم و می‌خواهیم سرباز ولایت باشیم.
وی ادامه داد: هر کوی و برزن کشور اسلامی ما که داعیه فراهم کردن زمینه ظهور امام زمان دارد مزین به نام شهیدی است،امیدواریم جامعه دینی ما مطابق با راه امام خمینی(ره) و شهدا همچنان به راه خود ادامه داده و ما نیز سرباز این نظام مقدس باشیم که بر پایه ارزش‌های انقلابی شکل گرفته و ضمانت آن خون‌شهدایی است که به پای آن ریخته شده است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با اشاره به اینکه بقای در راه امام (ره) و شهدا سخت است گفت: هر چند سال که از انقلاب بگذرد  فشارهای سیاسی بر کشور بیشتر می‌شود، هنر آنجاست که در پای انقلاب ایستاده و زیر پرچم ولایت بمانیم زیرا به گواهی تاریخ  اگر هم لشکریان یزیدی بیشتر از یاران حسینی باشند همواره حسین(ع) و یاران اندکش بر حق هستند.
وی افزود: تمام تلاش دشمن این  است که عاشورا و امام حسین (ع) را از ما بگیرد اما  تا زمانی که در مکتب عاشورایی بمانیم و فلسفه و قیام عاشورا در ذهنمان نقش بسته باشد بر مدار اهل‌ البیت (ع) باقی می‌مانیم.
صلاحی با اشاره به فرهنگ فراموش شده وقف تصریح کرد: ماندن در مسیر معرفت‌های دینی و علمی ضامن بقای کشور است و این امکان پذیر نیست مگر اینکه جامعه به کمک نورانیت قرآن، سخنان اهل‌ البیت و یادگاران علمای بزرگ شیعه، به عنوان میراث فرهنگی دینی، تاریخ ساز بوده و برای نسل‌های آینده میراث‌‌آفرین باشد.
وی ادامه داد: بسیاری از افراد اسناد یا کتاب‌های مهمی را در اختیار دارند که دیگران نمی‌توانند از آنها استفاده کنند و بخشی از این منابع غنی دست‌نوشته یا دل نوشته‌هایی است که خانواده شهدا در اختیار دارند.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور در ادامه بیان داشت: در صورتی که این  اسناد در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار گیرد از آنها  نسخه دیجیتال فراهم شده و در درون سایت سازمان برای استفاده عمومی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که «وصیت شهدا را بخوانید زیرا با اخلاص نوشته شده و تاثیر گذار است»، تاکید کرد: خوشحالم که قرار شد خانواده شهید قوچانی یادگاری‌هایی که از این شهید بزرگوار در اختیار دارند برای تصویربرداری در اختیار سازمان اسناد قرار دهند و امیدوارم این موضوع فتح بابی باشد برای بقیه خانواده شهدا زیرا آنچه از شهید باقی مانده تنها متعلق به خانواده شهید نیست.
صلاحی ادامه داد: فرزندان شما پس از شهادت متعلق به همه مردم و به ویژه جوانان نسل‌های آینده بوده و یادگاری‌های آنها و دل‌نوشته‌هایشان بهترین کمک برای نسل‌های آینده است، چه بسا آنها نکاتی را از درون آنها کشف کنند که ما کمتر قادر به درک آنها هستیم.
وی اضافه کرد: خدا این معرفت را به ما عطا کند که بر راه شهدا ثابت قدم مانده و در زیر خیمه ولایت بمانیم و تا زمانی که در این راه هستیم می‌توانیم مطمئن باشیم که آسیبی به کشور ما نمی‌رسد.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول