اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های کرمان خبر داد:

7348 میلیارد ریال مطالبات بانک‌های کرمان

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی بانک‌های کرمان گفت: مجموع مطالبات بانک‌های این استان 7 هزار و 348 میلیارد ریال تا پایان شهریور 90 است.

7348 میلیارد ریال مطالبات بانک‌های کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا عاطفی‌فر در شورای بانک‌های استان کرمان اظهار داشت: کل سپرده‌های استان کرمان در کشور 67 هزار و 880 میلیارد ریال و مجموع تسهیلات 73 هزار میلیارد و 786 میلیون ریال است.
وی بیان داشت: در نگاه کلی، سهم کرمان دو درصد از مجموع منابع کشور است و 2.1 درصد مصارف کشور را دارد که حدود 7 هزار میلیارد بیشتر از سپرده‌هاست.
عاطفی‌فر افزود: جمع منابع بانک‌های استان کرمان 68 هزار میلیارد ریال است که سپرده‌های بلند مدت، کوتاه مدت، جاری و قرض‌الحسنه به ترتیب بیشترین منابع را تشکیل می‌دهند.
وی در مقایسه میزان سپرده‌های استان کرمان از پایان سال 89 تا پایان شهریور 90 تصریح کرد: این سپرده‌ها از 64 هزار میلیارد ریال به 68 هزار میلیارد ریال رسیده که در حدود 4 هزار میلیارد ریال رشد دارد که بیشتر مربوط به ثبت‌نام مکه و سپرده طلای بانک صادرات است.
عاطفی‌فر خاطرنشان کرد: در بحث مصارف نیز از 64 هزار و 706 میلیون ریال در اسفند 89 به 77 هزار 39 میلیون ریال رسیده و بیش از 12 هزار میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی گفت: از میزان منابع جذب شده، حدود 8 هزار میلیارد بیشتر تسهیلات پرداخت شده است.
عاطفی‌فر بیان کرد: تسهیلات پرداختی در بخش‌ها طی شش ماه اول سال جاری در بخش مسکن، خدمات بازرگانی و صنعت و معدن سه رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند.
وی در مورد مطالبات معوق سررسید گذشته بانک‌ها بیان داشت: مجموع مطالبات بانکی 7 هزار  و 348 میلیارد ریال تا پایان شهریور 90 است.
عاطفی‌فر تعداد دستگاه‌های‌ خودپرداز در سطح استان کرمان را 969 مورد عنوان کرد و افزود: همچنین یک هزار و 477 دستگاه‌ پُز داخل شعبه و 43 هزار و 877 دستگاه‌ پُز فروشگاهی در سطح استان کرمان فعال است.  
وی در مورد وضعیت نامه‌های ریاست جمهوری گفت: 3 هزار و 428 فقره نامه مربوط به سیستم بانکی بوده که توسط دبیرخانه شوراهای هماهنگی بین بانک‌ها تقسیم شده و در حال پرداخت هستیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
عاطفی‌فر در مورد وضعیت تسهیلات زودبازده در کل بانک‌های استان کرمان از 84 تا 90 گفت: مجموع اعتبار ابلاغ شده 11 هزار و 877 مورد بوده که 22 هزار و 45 هزار میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده است.
وی تصریح کرد: 11 هزار و 689 فقره قرارداد منعقد، 11 هزار و 374 فقره تسهیلات پرداخت شده و باقیمانده اعتبار 2 هزار و 689 میلیارد ریال است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول