اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کار و امور اجتماعی بوشهر:

30 درصد مطالبات بانکها از بنگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیر کل کار و امور اجتماعی استان بوشهر گفت: 70 درصد مطالبات بانکهای استان بوشهر از منابع داخلی است و تنها 30 درصد آن از بنگاه‌های زودبازده است.

30 درصد مطالبات بانکها از بنگاه‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین حیدری ظهر امروز در نشست شورای اشتغال استان بوشهر اظهار داشت: سامانه رصد در استان بوشهر نیز که دارای اشکال بود با پیگیریهای صورت گرفته وضعیت مطلوب شده و دستگاه‌های اجرایی میتوانند اطلاعات مربوط به اشتغال را به این سامانه وارد کنند.
وی افزود: اداره کل تربیت بدنی بوشهر بیش از تعهد خود به این سامانه اطلاعات وارد کرده و از مدیرکل تربیت بدنی استان قدردانی میکنیم.
مدیرکل کار و امرو اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: پرونده‌های مشاغل خانگی نیز پس از تکمیل به بانکها ارسال میشود و در همین زمینه 300 نفر توسط سازمان اموزش فنی و حرفه‌ای کارت مهارت دریافت میکنند.
حیدری با بیان اینکه بانکها نسبت به رسیدگی به طرح‌های خود اشتغالی توجه ویژه‌ای داشته باشند، اضافه کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بانکهای استان در سال جاری حدود 8 میلیارد و 440 میلیون تومان بوده که این رقم رضایت بخش نیست و نمیتواند پاسخگوی نیاز ما برای رسیدن به اهداف اشتغالزایی باشد.
وی عنوان داشت: ترویج فرهنگ و دانش کارآفرینی که امروزه یکی از مباحث کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته می باشد ضروری است.
حیدری افزود: اهمیت نظام آموزش و پژوهش کشور به توسعه کارآفرینی است و این اداره کل به منظور ایجاد روحیه کارآفرینی و پرورش کارآفرینان و در راستای حل معضل بیکاری که یکی از چالش های مهم اجتماعی محسوب می‌شود اقدام به برگزاری کلاسهای کارآفرینی کرده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه به اشتغال باید به عنوان یک حرکت جهادی نگاه کنیم، اظهارداشت: روند پرداخت تسهیلات به مصوبات کارگروه مورد رضایت نیست و بانک‌ها باید با عزمی راسخ در این زمینه اهتمام داشته باشند.
حیدری اضافه کرد: اگر بتوانیم با تامین سرمایه در گردش طرح‌های راکد و نیمه فعال آنها را فعال کنیم زمینه ایجاد اشتغال مطلوبی در استان بوشهر ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: در صورت اجرای بموقع مصوبات کارگروه، اشتغال خوبی در استان بوشهر خواهیم داشت ضمن اینکه اجرای ماده 28 برای واحدهای صنعتی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای نیروهای فعلی شاغل و آنان که در آینده در پارس جنوبی به کار گرفته‌ می‌شوند که مورد تاکید مدیریت ارشد این استان است، زمینه‌ فرصت‌های شغلی زیادی را در استان فراهم می‌کند.
مدیرکل کاروامور واجتماعی استان بوشهر یادآورشد: یکی از مهم‌ترین مشکلات اشتغال استان بوشهر جذب فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی است و برای جذب آنان در واحدهای تولیدی با مشکلات زیادی مواجه هستیم که امیدواریم در این زمینه تدبر مناسبی اندیشیده شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول