اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

کرامت انسانی زندانیان باید حفظ شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های قزوین گفت: در برخورد بازندانیان حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی لازم است.

کرامت انسانی زندانیان باید حفظ شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های قزوین، حمید رضا فراست طلب در دیدار با مددجویان زندان بوئین زهرا بیان کرد: اگر بتوانیم در فکر و اندیشه یک خطا کار در زندان، تغییر مثبتی ایجاد کنیم، رسالت زندانبانی را به خوبی انجام داده‌ایم.
وی ادامه داد: زندان محیطی جمعی برای زندانیان است، بنابراین باید تلاش کنیم تازندان به محلی امن توام با آرامش تبدیل شود؛ امنیت در سایه رعایت قوانین و مقررات زندان میسر است و باید با مشارکت زندانیان وهمکاری با مسئولان زندان محقق شود.
مدیرکل زندان‌های قزوین اضافه کرد: زندان فرصت مناسبی برای خودسازی نفوس به خطا رفته است و شرکت در برنامه‌های کاهش آسیب و حضور در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی زمینه تغییر رفتار و کردار را در زندانیان ایجاد می‌کند.
وی در ادامه در بازدید از واحدهای مختلف زندان بوئین زهرا و دیدار با کارکنان این زندان تصریح کرد: اگر نتوانیم افراد به خطا رفته را که جامعه به منظور اصلاح به ما سپرده است، اصلاح کنیم جمعیت کیفری زندان‌ها گسترش خواهد یافت.
فراست طلب با اشاره به جایگاه و ارزش اصلاح و تربیت عنوان کرد: به استناد آیه شریفه قرآن، اگر یک انسان را احیاء و اصلاح کنیم مثل این است که همه انسان‌ها را احیا کرده‌ایم؛ فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه‌های فرهنگی و تربیتی در این زندان صورت گرفته و این نتیجه تلاش بی‌وقفه همه همکاران است.
وی همچنین خطاب به مراقبین و مربیان تربیتی اظهار کرد: در برخورد با زندانیان حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی لازم است ونوع رفتار با مجرمان باید انعکاسی مثبت و سازنده داشته  باشد.
مدیرکل زندان‌های قزوین یادآور شد: همه پرسنل در زندان‌ها و در تمامی قسمت‌ها همچون سنگربانانی هستند که در تمامی مراحل از سنگر امر به معروف و نهی از منکر دفاع می‌کنند.
وی با اشاره به دفاع امام حسین (ع) از حق و امر به معروف و نهی از منکر و رشادت‌های این امام بزرگوار گفت: خوشبختانه تمامی پرسنل زندان در به ثمر رسیدن اهداف سازمانی و بازپروری زندانیان زحمات فراوان کشیده و با اتکاء به خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) نسبت به تغییر رفتار زندانیان اهتمام دارند.
فراست طلب اضافه کرد: بررسی عملکرد چند ماهه سال جاری نشان می‌دهد که از تمامی امکانات ومنابع موجود برای اصلاح و تربیت زندانیان نهایت استفاده و بهره‌وری به عمل آمده است.
وی عنوان کرد: با ریشه‌یابی و بررسی مشکلات و رفع آن می‌توان بازدهی و اثربخشی فعالیت‌ها و برنامه‌ها را بیش از پیش ارتقاء داد، رعایت قوانین و مقررات توسط پرسنل منجر به رعایت و حفظ آن قوانین در زندانیان می‌شود.
مدیرکل زندان‌های قزوین با اشاره به خانواده‌های زندانیان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: توجه به مشکلات خانواده‌های زندانیان و بزهکاران، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی برای این افراد می‌شود. 
وی افزود: خانواده‌های محکومان و زندانیان در معرض انواع سوء استفاده‌ها و خطرات قرار داشته و رسیدگی به مشکلات آنها ضروری است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول