اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان خراسان رضوی خبر داد:

کاهش 21 درصدی ورودی زندانیان‌ خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان با اشاره به ارائه 34 راهکار برای کاهش آمار جرم و جنایت در استان، گفت: 21 درصد میزان ورودی زندان‌های استان کاهش یافته است.

کاهش 21 درصدی ورودی زندانیان‌ خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدامیر مرتضوی عصر امروز در نشست خبری دانشکده خبر مشهد‌ اظهار داشت: توجه به کاهش ورودی مجرمان با سنین پایین و تفکیک نوع برخورد با مجرمان مواد مخدر سبب کاهش 21 درصدی ورودی به زندان‌های استان شده است.
وی افزود: در موضوع اعتیاد دستگاه قضائی با رویکرد درمانی‌‌ که به مصرف‌کنندگان مواد مخدر داشته است سبب کاهش 41 درصدی ورودی زندانی در این حوزه و از سوی دیگر در برخورد با توزیع کنندگان و حاملان مواد مخدر 44 درصد افزایش داشته است.
معاون دادستان خراسان رضوی رویکرد قانون‌گذار در نظر گرفتن پیوستی جزایی برای هر قانون تصویب شده را سبب افزایش آمار جرم در کشور دانست و خاطرنشان کرد: قانون‌گذار باید به جرم‌زدایی تا جرم‌انگاری توجه داشته باشد.
وی به 9.4 درصد افزایش آمار طلاق در سال 89 نسبت به سال 88 در استان اشاره کرد و افزود: امسال 7.4 درصد نسبت به سال قبل در استان خراسان رضوی کاهش طلاق داشته‌ایم.
وی از جمله دلایل کاهش آمار طلاق در استان را برگزاری جلسات هم‌اندیشی با قضات استان و توجه به مشاوره به زوجین قبل از صدور حکم طلاق دانست و تصریح کرد: قوه قضائیه به موضوع طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی توجه ویژه‌ای دارد.
مرتضوی با اشاره به نگاه ویژه دستگاه قضا به جرایم خشن مانند‌ تجاوز و سرقت به عنف، قتل عمد از ابتدای سال 90، اظهار داشت: امسال 10 درصد در قتل عمد، 14 درصد سرقت به عنف در استان کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: 71 درصد در انواع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در شش ماه سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال 89 و نیز تصادفات برون شهری و جاده‌ای 9.4 درصد ‌کاهش یافته است.
وی از توجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در بین مسئولان دولت و نمایندگان مجلس تنها در سخن و نه عمل عنوان کرد و افزود: در این حوزه خوب عمل نکرده ایم و اصل 8 قانون اساسی کشور هنوز معطل مانده و اعتقاد بر این است که در روش‌ها و مفاهیم مشکل داریم و در حالی که مردم با تمام ابعاد خمس و زکات آشنا هستند اما ما نه شیوه تبلیغ و نه مفاهیم مربوط به امر به معروف ونهی ازمنکر را می‌دانیم.
معاون دادستان خراسان رضوی این دید عمومی که امر به معروف و نهی از منکر را تنها در موضوع عفاف و حجاب می‌داند نادرست خواند و اظهار داشت: این حوزه آن چنان مهم و ضروری است که حتی باید در حد یک وزارتخانه به آن توجه کنیم.
معاون دادستان خراسان رضوی به مشکلات پیش آمده برای زنان و دختران شاغل در برخی کارگاه‌ها و شرکت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: زنان و دخترانی که قصد کار در شرکت‌ها و کارخانه‌ها را دارند باید از والدین و همسران خود مجوز داشته باشند.
وی افزود: هدف برخی کارخانه‌ها و شرکت‌ها در استخدام زنان و دختران پرداخت حقوق کم و کار زیاد است و نیز ممکن است در کنار این اتفاقات برخی مسائل جنسی و اخلاقی برای این افراد به وجود آید. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول