اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی:

سطح سازمانی دخانیات خراسان شمالی ارتقا یابد ‌

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی خواستار ارتقای سطح سازمانی دخانیات این استان شد.

سطح سازمانی دخانیات خراسان شمالی ارتقا یابد ‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید کریم سجادی بعد از ظهر امروز در همایش آموزشی مبارزه با قاچاق کالای دخانی اظهار داشت: این ارتقا نیازمند نیروی انسانی و چارت‌های سازمانی، امکانات و ... برای انجام مأموریت‌های دخانیات در سطح این استان است.
وی تاکید کرد: قطعاً این ارتقا کمک بسزایی را در انجام مأموریت‌های این شرکت در خراسان شمالی خواهد داشت.
سجادی قاچاق را یک فرآیند پیچیده عنوان کرد که تمام حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه ماهیت قاچاق پیچیده است، افزود: هرکدام از این قاچاق کالاها می‌تواند در بخش اقتصادی تبعاتی را برای جامعه داشته باشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: جدای از اینکه از نظر شرعی نیز مصرف دخانیات قبح داشته و سلامتی مردم را به مخاطره می‌اندازد باید استفاده از کالای داخلی به مردم آموزش داده شود.
وی با اشاره به اینکه برای مبارزه با قاچاق در استان عزم جدی وجود دارد، گفت: قانون دستگاه‌های مختلفی را در این زمینه مسئول دانسته و در این راستا از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای مبارزه و به حداقل رساندن این پدیده بهره می‌گیریم.
سجادی همچنین با اشاره به نقش ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، رسانه‌ها و نخبگان در ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی تصریح کرد: افراد تأثیرگذار و دارای تریبون کمک کرده تا آثار و تبعات قاچاق کالا به مردم هر چه بیشتر آموزش و تبیین شود.
وی اضافه کرد: اگر بتوانیم مبارزه با پدیده قاچاق را فراگیرتر و با کمک مردم پیش ببریم، قطعاً موفق‌تر خواهیم بود.
سجادی همچنین برگزاری جلسات آموزشی برای اصناف و استفاده از ظرفیت بسیج را در این زمینه مورد تاکید قرار داد.
رئیس اداره دخانیات خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی گفت: دخانیات یکی از بحث‌های مهم اقتصادی در کشور محسوب می‌شود و البته کار دشواری را نسبت به سایر دستگاه‌ها دارد.
علیرضا دوانلو با بیان اینکه این شرکت از سویی با سیگار مبارزه کرده و از سویی این محصول را تولید و عرضه می‌کند، اظهار داشت: بحث دخانیات بحث حساسی است که باید با ظرافت دنبال شود.
وی گفت: بر همین اساس گشت‌های مشترکی را با مشارکت دستگاه‌هایی همچون تعزیرات، نیروی انتظامی، مجامع امور صنفی به طور منظم در استان انجام می‌شود.
دوانلو با اشاره به اینکه در این ارتباط باید این برخوردها با کسبه معمولی جدای از قاچاقچیان باشد، تصریح کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده همه ساله سودهای سرشاری نصیب قاچاقچیان و سودجویان از محل قاچاق سیگار می‌شود.
وی با بیان اینکه دخانیات قدرت قضایی نداشته و این موضوع کار را برای دخانیات مشکل‌تر کرده است، افزود: کارکنان دخانیات سربازان اقتصادی نظام بوده و در جهت کاهش قاچاق سیگار در جامعه تلاش می‌کنند.
رئیس اداره دخانیات خراسان شمالی با اشاره به وضعیت قاچاق سیگار اظهار داشت: سیگار یکی از مافیای اصلی جهانی است و درآمد حاصل از آن از محل فروش هر ساله معادل 20 سال فروش نفت ما است.
وی با بیان اینکه دخانیات یک دستگاه حاکمیتی است، گفت: در این راستا دولت سال گذشته معادل 300 میلیارد تومان درآمد از محل فروش مواد دخانی پیش بینی کرده بود، که به دلیل قاچاق سیگار محقق نشده و کمتر از یک سوم این میزان تحقق یافت.
دوانلو اضافه کرد: بر همین اساس حدود 230 میلیارد تومان در کل کشور از این درآمد پیش بینی شده محقق نشده است و باید این موضوع ریشه یابی و با قاچاقچیان برخورد جدی شود.
وی تصریح کرد: اگر رقم 300 میلیارد تومان پیش بینی شده حاصل از دخانیات در کشور صورت می‌گرفت با این رقم 550 کلاس درس یا 120 کتابخانه و یا 71 سالن ورزشی احداث می‌شد.
رئیس اداره دخانیات خراسان شمالی گفت:‌ با این اوصاف عملاً این اعتبار از دست مردم و دولت به خاطر قاچاق دخانیات خارج شده است.
وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های دخانیات خراسان شمالی برای ارتقا تصریح کرد: این شرکت در استان موفق شده تا در سال جاری شرکت دخانیات استان را مستقل و در بخش‌های ساختار، بودجه و عملکرد اصلاح کند.
این مراسم در تالار حافظ بجنورد برگزار شد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول