اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت؛

کشف ۳۰ هزار کارتن سیگار قاچاق

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مبارزه با قاچاق شرکت دخانیات ایران گفت: امسال 30 هزار کارتن سیگار قاچاق در سطح کشور کشف شده است.

کشف ۳۰ هزار کارتن سیگار قاچاق
مصطفی کربلایی در حاشیه امحای سیگار قاچاق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این تعداد سیگار قاچاق عمدتاً مربوط به مرزهای غربی کشور بوده است.
وی با اشاره به اینکه مرزهای غربی شاهراه قاچاق سیگار و کالای دخانی در کشور هستند، افزود: بر اساس آمار حدود ۵۲ درصد از سیگار قاچاق ورودی به کشور از طریق مرزهای غربی وارد می‌شود و پس از آن مرزهای شمالی با دو درصد، مرزهای جنوبی با ۲۳ درصد و مرزهای شرقی هم با پنج درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
کربلایی همچنین عمده نقاط تولیدکننده سیگارهای قاچاق وارد شده به ایران را کشورهای چین، عراق، عجمان در امارات متحده عربی، ویتنام و یونان عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه به واسطه ورود سیگار قاچاق سالانه میلیاردها تومان به اقتصاد کشور آسیب وارد می‌شود، گفت: با برآوردهای انجام شده در صورت نبود مسئله قاچاق سیگار در کشور، هر ساله ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به درآمدهای دولت اضافه می‌شود.
رئیس اداره مبارزه با قاچاق شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه لیست سیگارهای قاچاق در سایت شرکت دخانیات ایران موجود بوده که سیگار "مارلبرو" در صدر آن‌هاست، تصریح کرد: با وجود آنکه همه سیگارها را به نوعی ساماندهی کرده‌ایم اما در زمینه این نوع سیگار خاص تاکنون موفق نبوده‌ایم.
وی تاکید کرد: سیگارهای مجاز تنها با هولوگرام ایرانی قابل تمایز است و بازرسان و دست‌اندرکاران باید به هولوگرام نصب شده روی کارتن و پاکت سیگارهای تولید ایرانی توجه کنند و سیگارهای فاقد هولوگرام را توقیف کنند.
رئیس اداره مبارزه با قاچاق شرکت دخانیات ایران برای شرکت در همایش آموزشی مبارزه با قاچاق کالای دخانی و همچنین شرکت در مراسم امحای سیگار قاچاق، سفری یک روزه به خراسان شمالی کرده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول