اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برنامه‌ریزی‌های مستمر؛

بازی‌‌های بومی و محلی در اردبیل احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های گسترده و مستمر احیای بازی‌های بومی و محلی در اردبیل در سرلوحه اقدامات این هیئت قرار دارد.

بازی‌‌های بومی و محلی در اردبیل احیا می‌شود
علیرضا احدی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بازی‌های بومی و محلی به عنوان ورزش ویژه در روستاها نیاز به حمایت گسترده و همه‌جانبه دارد که تأمین ابزار و امکانات، مکان، گستره بازی و سن و جنسیت باید در آن لحاظ شود.
وی سیاست مهم هیئت ورزش روستایی و عشایری استان را ایجاد رقابت سالم بین هیئت‌های شهرستان اعلام کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی هر شهرستانی که در برنامه‌ریزی‌های خود عملکرد مثبت داشته باشد از طرف هیئت تشویق می‌شود.
احدی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های امروز را چگونگی پر کردن اوقات فراغت اعلام کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد گسترش بازی‌های بومی و محلی و لزوم توجه جدی به ورزش در روستاها و مناطق محروم می‌تواند در این راستا مثمرثمر باشد.
این مسئول ایجاد روحیه نشاط و شادابی را از جمله اهداف بازی‌های بومی و محلی اعلام کرد و گفت: در حالی که نزدیک به 50 درصد از جمعیت کشور ما در روستاها و مناطق عشایری ساکن هستند لزوم توجه جدی به بحث ورزش در این مناطق سیاست‌های کلانی را می‌طلبد.
وی با تاکید بر این‌که برای حفظ و احیای ورزش‌های فراموش شده باید تلاش دوچندانی انجام شود، تصریح کرد: هیئت ورزش روستایی و عشایری استان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با حمایت‌های مسئولان کشوری و استانی در این راستا قدم گذاشته و در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی و همچنین احیای بازی‌های بومی و محلی فراموش شده، اقدام کنند.
به گزارش فارس، رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری استان اردبیل با ضروری خواندن فعالیت و برنامه‌ریزی بیشتر هیئت‌های شهرستان‌ها، توجه به ورزش‌های سنتی و فراموش شده در روستاها را از برنامه‌های آینده هیئت ورزش روستایی و عشایری اعلام کرد.
وی افزود: همه رؤسای هیئت‌های روستایی و عشایری در شهرستان‌ها علاوه بر توجه به آموزش و بیمه ورزشی روستاییان باید سعی کنند در راستای شناساندن و زنده کردن ورزش‌های بومی و محلی تلاش کنند.
احدی عمده برنامه این هیئت را جذب اسپانسر بخش خصوصی اعلام کرد و اظهار داشت: ‌با توجه به اعتبارات پایین تخصصی از طرف فدراسیون به هیئت‌های ورزش روستایی و عشایری، توجه کردن به جذب اسپانسر از بخش خصوصی در درجه اول اهمیت قرار دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول